بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به دنبال حضور دو ناو جنگی آمریکا در آبهای اقیانوس آرام غربی و در مجاورت سواحل شبه جزیره کره، واشنگتن سومین ناو هوپیمابر خود را نیز روانه این منطقه کرده است.
تدبیر24»پیشتر و در اوایل ماه می، زمانی که آزمایش های موشکی کره شمالی شدت گرفت، آمریکا ابتدا ناو هواپیما بر «کارل وینسون» و سپس ناو « یو اس اس رونالد ریگان» را روانه منطقه کرده بود.
حالا این کشور بر اساس گزارش رسانه ها منطقه از جمله یونهاپ و مطبوعات چین، سومین ناو هواپیمابر خود به نام «یو اس اس نیمیتز» را به منطقه گسیل کرده است.
«نیمیتز» با 97 هزار تن وزن، 333 متر طول و دارا بودن 2 راکتور هسته ای، یکی از بزرگترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می شود که پیشتر نیز برای انجام بزرگترین رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی وارد آبهای شبه جزیره کره شده بود.
کارشناسان حضور سه ناو هواپیما بر یک کشور به طور همزمان را در منطقه ای که طی دو ماه اخیر بسیار پرتنش شده، بی سابقه توصیف کردند و این موضوع را در کنار آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی نگران کننده می دانند.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی صبح امروز کره شمالی می تواند واکنشی به حضور ناوهای آمریکایی در منطقه باشد.
اقدامات نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره پس از آن تشدید شد که ترامپ اعلام کرد که آمریکا خود را برای مقابله با پیونگ یانگ آماده کرده است.
این کشور بر خلاف نظر چین که معتقد به انجام گفت وگو و استفاده از راههای مسالمت آمیز برای حل مساله هسته ای کره شمالی است، راه تهدید و فشار بر پیونگ یانگ را برگزیده که تاکنون نتیجه بخش هم نبوده و باعث شده کره شمالی در واکنش به اقدام واشنگتن آزمایش های موشکی و فعالیت های هسته ای خود را نسبت به گذشته افزایش بیشتری دهد.
برچسب ها: هواپیمابر ، آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها