بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
شینزو آبه:
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سخنانی اعلام کرد که کشورش به هیچ عنوان نمی تواند اقدام های تحریک آمیز مکرر کره شمالی و بی اعتنایی این کشور به هشدارهای پیاپی از سوی جامعه بین المللی را بپذیرد.
تدبیر24»سخنان «آبه» روز دوشنبه پس از آن مطرح شد که بر اساس گزارش رسانه های کره جنوبی، کره شمالی در اولین ساعات صبح امروز اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک به سمت آبهای اقتصادی ژاپن کرد.
نخست وزیر ژاپن که با خبرنگاران گفت وگو می کرد، یادآور شد: پس از آزمایش موشکی امروز کره شمالی، توکیو مراتب اعتراض شدید خود را اعلام کرده است.
او بر اساس گزارش تلویزیون «ان.اچ.کی» تاکید کرد: کره شمالی و مساله هسته ای این کشور همانطور که در نشست اخیر سران «جی هفت» در ایتالیا مطرح شد، باید در اولویت بررسی مجامع بین المللی قرار گیرد.
«آبه» همچنین یادآور شد که کشورش به منظور اتخاذ اقدامات ویژه برای بازدارندگی کره شمالی، از نزدیک با آمریکا همکاری می کند.
نخست وزیر ژاپن در عین حال گفت که همراه با کره جنوبی و کشورهای دیگر برای حصول اطمینان از امنیت مردم نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.
بر اساس اعلام منابع نظامی کره جنوبی، موشکی که امروز صبح توسط کره شمالی شلیک شد، قبل از افتادن در دریا، مسافتی حدود 450 کیلومتر را طی کرده است.
منابع نظامی کره جنوبی می گویند که موشک یاد شده از ساحل شرقی کره شمالی شلیک شد و تصور بر این است که یک موشک «اسکاد» بوده باشد.
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 12 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.
آزمایش امروز کره شمالی واکنش «یوشیهده سوگا» سخنگو و دبیر اول کابینه ژاپن را نیز در پی داشت و او گفت که این پرتاب نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد است و ژاپن اعتراض شدید خود نسبت به این پرتاب را ابراز نموده است.
او یادآور شد که ژاپن نمی تواند اقدامات تحرک آمیز پی در پی کره شمالی را تحمل کند و به شدت به این رفتار معترض است.
کره شمالی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده اما در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
از زمانی که «کیم جونگ اون» در اواخر سال 2011 رهبری کره شمالی را به دست گرفت، این کشور تاکنون بیش از 30 بار پرتاب انواع موشک ها را تجربه کرده است.
کره شمالی بر اساس اعلام دیروز (یکشنبه) خبرگزاری رسمی این کشور یک سامانه جدید پدافند هوایی را نیز مورد آزمایش قرار داده که گفته می شود «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور بر روند انجام آن نظارت داشته است.
برچسب ها: ژاپن ، کره شمالی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها