بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گفته یک روانشناس، افزایش معیارهای صوری در انتخاب همسر از یک سو و کاهش انتخاب بر اساس معیارهای سیرتی از سوی دیگر، میزان طلاق در کشور را با رشد بالایی مواجه کرده است.
تدبیر24»دکتر ناصر گودرزی در بررسی نقش ماهواره در افزایش طلاق با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی به تحلیل های جامع نیاز دارد، گفت: بر اساس مطالعات و تجربیات در موضوع طلاق، عوامل وقوع طلاق در افراد همواره به دو حالت ایستا و پویا تقسیم می شود.

وی همچنین در ادامه افزود: برخی از ویژگی های ثابت افراد مانند فاصله طبقاتی، تحصیلی و بیکاری و اعتیاد در قالب عوامل ایستا می توانند رابطه ی میان زن و مرد را متمایز کنند، در کنار این، عواملی متغیر مانند هیجانات لحظه ای نیز می تواند در گسترش طلاق موثر باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به معیارهای صوری و سیرتی انتخاب، اظهار داشت: ظاهر، تحصیلات، ثروت از جمله معیار های صوری برای انتخاب همسر هستند، به طوری که افراد با تاثیر از محیط اطراف خود و به ویژه رسانه ها معیارهای صوری و یا صورتی خود را مشخص می کنند.

وی در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با بیان این که امروزه معیارهای سیرتی انتخاب در جامعه کم رنگ شده است، عنوان کرد: افزایش معیارهای صوری در انتخاب همسر و در طرف دیگر کاهش انتخاب بر اساس معیارهای سیرتی میزان طلاق در کشور را با رشد بالایی مواجه کرده است.

دکتر ناصر گودرزی با اشاره به نقش والدین در ازدواج فرزندان، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد با الگوگیری از رفتارهای پدر و مادر خویش، در هنگام ازدواج به دنبال تصویری از والدین خود در شریک زندگیشان هستند.

وی با تاکید بر این که شخصیت مهم ترین عامل در وقوع طلاق است، اظهار داشت: اختلالات شخصیتی همواره باعث بروز اختلافات متعدد در بین زوجین می شود، به طوری که روانشناسان امروزه در مشاوره های ازدواج در صورت وجود این معضل دستور منع ازدواج می دهند.

این روانشناس سلامت همچنین در ادامه اضافه کرد: شروع زندگی با تکیه بر عشق رمانتیک می تواند رابطه ی زناشویی را در سال های بعد از ازدواج به خطر اندازد، چراکه عشق های در قالب رمانتیک پس از مدت کوتاهی به سردی و خاموشی می انجامد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها