بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
‌بازرس جامعه واحدهای اقامتی هرمزگان گفت: هیچ قانونی برای توزیع قلیان در سفره‌خانه‌ها وجود ندارد و هیچ قیمتی برای آن‌ها وجود ندارد و مسائل بهداشتی آن‌ها نیز در این زمینه رعایت نمی‌شود.

تدبیر24»‌مجید میرزا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در بازدیدهای دوره‌ای صورت گرفته توسط این بخش و در طی آن علاوه بر شناسایی عیب هتل‌ها راهکارهای موردنیاز برای رفع آن‌ها نیز ارائه می‌شود و در این مدت عملکرد خود را از هتل‌ها نیز به نظرسنجی گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: این بخش وظیفه بازرسی از هتل‌ها، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز بین‌راهی و مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی را بر عهده دارد.

میرزا اسماعیلی اظهار کرد: سرکشی‌های متعددی از سفره‌خانه‌ها را داشته‌ایم و در حال حاضر تعداد 70 سفره‌خانه با مجوز را در بندرعباس دارا هستیم و تعداد بسیاری هم بدون مجوز هستند.

وی با بیان اینکه در این موضوع اتحادیه واحدهای اقامتی و میراث فرهنگی با تداخل مواجه شده‌اند، افزود: طبق قانون سفره‌خانه‌های سنتی باید زیر نظر میراث فرهنگی باشند ولی برخی از سفره‌خانه‌ها از اتحادیه واحدهای اقامتی مجوز خود را اخذ کرده‌اند.

بازرس جامعه واحدهای اقامتی هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده با اشکالی روبه‌رو بوده‌ایم که در این سفره‌خانه‌ها وجود دارد و از اهم آن‌ها می‌توان کسانی که وارد این وادی شده‌اند تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اند، مشاوره مناسب در این زمینه را نداشته‌اند و با استفاده از وسایل غیر صنعتی سرمایه خود را به هدر داده‌اند و پرسنل خوب آموزش‌دیده در این زمینه در استان وجود نداشته است، نام برد.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان اضافه کرد: از مهرماه با توجه به تفاهم‌نامه انجام‌شده بین جامعه واحدهای اقامتی و جهاد دانشگاهی هرمزگان امیدواریم مسئله آموزش پرسنل سفره‌خانه‌ها را حل کنیم.

میرزا اسماعیلی بیان کرد: هیچ قانونی برای توزیع قلیان در سفره‌خانه‌ها وجود ندارد و هیچ قیمتی برای آن‌ها وجود ندارد و مسائل بهداشتی آن‌ها نیز در این زمینه رعایت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سفره‌خانه‌های سنتی قلیان را عرضه نکنند عملاً درآمدی ندارند و مشتریان خود را از دست می‌دهند و امیدواریم در آینده به سمتی برویم که سفره‌خانه‌ها وضعیت بهتری داشته باشند.

بازرس جامعه واحدهای اقامتی هرمزگان تأکید کرد: بسیار پیگیر حکم عدم اجاره آپارتمان‌ها از سوی مشاوران املاک که به‌صورت روزانه انجام می‌شود، بوده‌ایم و اینکه مشاوران املاک مجاز به واگذاری کمتر از 6 ماه واحدها نیستند.

وی افزود: 16 استان در کشور مجوز ارائه طرح کاشانه را دارند اما در هرمزگان هیچ مجوزی برای این موضوع صادر نشده است و مشاور املاک‌هایی که چندین سال قبل این مجوزها را اخذ کرده بودند، امسال نیز پیگیر این موضوع بودند که به اجاره آپارتمان بپردازند که باید بگویم این آپارتمان‌ها امکانات بیشتری نسبت به هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های ما ندارند.

میرزا اسماعیلی اظهار کرد: پلیس اماکن باید بر این موضوع رسیدگی داشته باشد و باید قانونی برای این موضوع تبیین شود و نظارت به‌درستی بر مشور املاک‌ها صورت گیرد که بدون مجوز اقدام به اجاره آپارتمان‌ها نکنند.

وی افزود: خوشبختانه کمترین میزان تخلفات در صنعت هتل داری کشور را هرمزگان دارا بوده است و هیچ تخلفی تابه‌حال در این مورد انجام‌نشده است و تمام سیستم‌ها ارتباط مستقیم با پلیس اماکن دارند.

بازرس جامعه واحدهای اقامتی هرمزگان در پایان گفت: بر طبق قانون این موضوع که در رستوران هتل‌ها 15 درصد حق سرویس به مبلغ صورتحساب اضافه شود از مواردی بوده که به هتل‌ها اجازه آن داده‌ شده بود و فقط چلوکبابی‌ها این حق را نداشتند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها