بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
تعطيلات مرسوم خرداد، در سال جاري با احتساب دو روز پايان هفته و در نظر گرفتن روز شنبه به‌عنوان بين‌التعطيلين موجب شده تا شش روز تعطيلات براي مردم در عمل رقم بخورد و حجمي از بي‌برنامگي، بی‌نظمي توام با معضل و مشكل در سفر براي شهروندان پیش بیاید.
تدبیر24» شوربختانه سازمان متولي گردشگري كشور فاقد هر نوع برنامه براي تدوين يا تنطيم سفر براي 80ميليون ايراني در اين ايام تعطيلات است. از سوي ديگر آژانس‌هاي مسافرتي براي خروج مسافران ايراني به خارج از كشور، برنامه‌هاي زيادي تحت عنوان تورهاي تعطيلات خرداد گذاشته‌اند كه بيشترين مقصد اين تورها، تركيه، گرجستان و ارمنستان است كه به این دلیل حجم زيادي ارز از كشور خارج مي‌شود، اما در داخل سازمان متولي امر گردشگري كوچك‌ترين گامی براي تنظيم يا تعريف سفر براي مابقي شهروندان ايراني تعريف و قرار نداده است كه اين امر موجب ترافيك و تراكم سنگين گردشگران به سمت شهرهاي شمالي كشور و بروز سوانح، خسارات به محيط زيست و دفع وقت ايرانيان، بروز مشكل براي پليس راه و ساكنان شهرهاي شمالي كشور می‌شود كه تمامي اينها مصيبت تلقي مي‌شود و منشأ آن متوليان گردشگري كشور محسوب مي‌شوند. اين در حالي است كه اگر نيم‌نگاهي به ساير جاذبه‌هاي گردشگري كشور داشته باشيم، مي‌توان با يك برنامه‌ريزي دقيق بسياري از اين سفرهاي گردشگري شهروندان ايراني را به سمت استان‌هاي غربي، شمال غربي و مركز كشور هدايت كرد تا از يك سو مشكلات و معضلات فوق ايجاد نشود و از ديگر سو موجب آشنايي با آداب، رسوم، سنن و فرهنگ ساير نقاط كشور و توزيع عادلانه درآمد گردشگري بين مناطق ديگر كشور شود. واقعيت اين است كه تعطيلات مرسوم خرداد يك واقعيت بوده و با در نظرگرفتن ٢50‌هزار نفري كه مهمان حرم مطهر خواهند بود، بايد براي ساير شهرونداني كه قصد سفر در اين ايام را دارند لاجرم برنامه سفر را تعريف كنيم تا از يك‌سو از خروج ارز از كشور جلوگيري شود و از ديگر سو شاهد ترافيك و تراكم سفر به يك نقطه خاص از كشور نباشيم و از بابتی به طبيعت، محيط‌زيست و شهروندان آسيب وارد نشود. دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و متولي امر، وظيفه خدمت‌رساني را دارند و بايد نوكري ملت را داشته باشند، زيرا كلي بودجه براي اين امر دريافت مي‌كنند و تحقق اين امر يعني تحقق حقوق شهروندي.


حسین احمدی نیاز، حقوقدان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها