بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۰۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
انتخاباتی به باشکوهی انتخابات 29 اردیبهشت در کشور ما رقم خورد و فصلی تازه را پیش پای ملت ایران گشود. ایران در کمال آرامش و همدلی، از این انتخابات به بعد آماده یک جهش تاریخی خواهد بود. اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا مزاحم ما نشود، احتمالا در این مرحله مشکل جدی‌ای نخواهیم داشت.
 تدبیر24»آمریکایی‌ها سابقا نشان داده‌اند در گذارهای دموکراتیک در مملکت ما گاه مداخلات منحوسی انجام داده‌اند. سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم یادبود امام خمینی(ره) از این باب ارزنده و زمان‌شناسانه بود و نویدبخش سال‌های آرامی برای دولت دوازدهم است تا با برنامه‌ریزی و تدبیر درخت امیدی را که کاشته، بارورتر کند و ثمرات بیشتری از آن را بچیند. ترامپ دشمن بشریت است. او از توافقنامه پاریس خارج شد تا بتواند همچنان نفت بیشتری بسوزاند و کره زمین را گرم‌تر و گرم‌تر کند و به سمت نابودی سوق دهد. جالب اینکه تابه‌حال ده‌ها شهردار در آمریکا با این اقدام ترامپ مخالفت کرده‌اند. انتخابات 29 اردیبهشت، ملت ایران را در حد زیادی متحد و آسیب‌ناپذیر کرد. دو گروه با نهایت شفافیت در کنار یکدیگر رقابت کردند و در روز 30 اردیبهشت از این رقابت یک اقلیت و یک اکثریت قاطع به‌وجود آمد یا تثبیت شد. بنابراین ایران باید مطابق برنامه اکثریت اداره شود و در کنار آن حقوق اقلیت به رسمیت شناخته شود. رئیس‌جمهوری به‌عنوان ناظر بر اجرای قانون اساسی باید به کسانی که در مقابل قانون اساسی می‌ایستند، تحت هر عنوان و در هر شهری، و اراده خود را بر قانون تحمیل می‌کنند، تذکر بدهد و در صورتی که رعایت نکردند نزد جایگاهی که قانون تعیین کرده شکایت کند و تخطی‌کننده از قانون اساسی را سر جای خود بنشاند تا مملکت اسیر فرعیات و ماجراهای هر چند روز یک بحران نشود. ما رشد 8‌درصد نیاز داریم؛ اشتغال 955‌هزار در سال و سرمایه‌گذاری خارجی 67‌میلیارد دلار در سال. به‌خاطر این، مملکت باید درست و مدبرانه تدبیر و اداره شود. با رعایت فلان رانت‌خوار و دلربایی از بهمان گروه افراطی، احساسی و معطل افکار عجیب و غریب فلان سخنران و غیره، اداره نمی‌شود. این مملکت قانون اساسی دارد. ناظر به اجرای آن رئیس‌جمهوری است. در راس آن رهبر‌جمهوری اسلامی است. سخن فیصله‌بخش را ایشان خواهند گفت. جایی برای نگرانی مضاعف وجود ندارد. سخنرانی اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد این تحلیل تقریبا درست است و ما ایران بهتر، آبادتر، آزادتر و انسانی‌تری پیش روی خواهیم داشت.


محمدحسین غیاثی،  فعال سیاسی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
چه دستورات شداد و غلاظی! حالت خوبه اقا!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها