بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
گروه تروریستی داعش دشمن قسم خورده خود را جمهوری اسلامی ایران می‌داند و سال‌های سال است که به دنبال انجام عملیات تروریستی در ایران است.
تدبیر24» مرتضی  مبلغ؛ فعال سیاسی» گروه تروریستی داعش دشمن قسم خورده خود را جمهوری اسلامی ایران می‌داند و سال‌های سال است که به دنبال انجام عملیات تروریستی در ایران است. بخصوص در هفته‌های اخیر که شاهد یک نمایش ظاهری از اتحاد برخی کشورهای منطقه با محوریت رئیس جمهوری امریکا علیه ایران بودیم، آنها تلاش داشتند به هر نحو ممکن آرزوی دیرینه خود را محقق کنند و «طلسم امنیتی» جمهوری اسلامی را بشکنند. با این حال محصول همه این تلاش‌ها و تحرکات شوم، انجام یک عملیات کور بود. به هر حال در کشور بزرگی مثل ایران اینکه چند نفر وارد یک مکان و فضای عمومی شوند در قیاس با عملیات مشابه در سایر کشورها، اقدام ساده و فاقد پیچیدگی‌های خاصی بود. این نشان می‌دهد که هدف اصلی آنها همان شکستن طلسم امنیتی ما بوده است. نکته مهم اما اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی است که خیلی زود ماجرا را جمع کرده و تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. به هرحال اگر نبود آمادگی‌های قبلی و حضور فوری و برخورد قوی نیروهای امنیتی، آنها می‌توانستند تعداد بیشتری از هموطنان ما را به شهادت برسانند حال آنکه به مدد این حضور و آمادگی تلفات به حداقل رسید. این امنیت ارزشمندی که در کشور وجود دارد، نتیجه انسجام ملی و اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ماست که باید حتماً حفظ و تقویت شود. مردم حتماً توجه دارند که حفظ وحدت ملی همیشه از اولویت‌های کشور و نظام است و حال در چنین شرایطی به رخ کشیدن این انسجام ضروری‌تر از هر موقعیت دیگری است.
نکته قابل تأمل  در این فضا ، خیز احتمالی برخی برای سوء استفاده‌های جناحی از این رخداد است.

نباید فراموش کنیم رقابت‌های سیاسی در کشور ما که یک نظام مردمسالار دینی است، هیچ وقت تعطیل نشده و اساساً جزو ماهیت این نظام است. منتها رقابت‌های سیاسی نباید به موضوع‌های مهم ملی و امنیتی تسری داده شود. این هشیاری البته همیشه در بین مردم و مسئولان وجود داشته و همین مساله هم رمز موفقیت نظام ما بوده که با وجود رقابت‌های سیاسی، وحدت ملی کما کان حفظ شده است.
مردم و گروه‌های سیاسی ما در عین حال که اختلاف سلایق طبیعی خود را دارند و آخرین نمود آن هم به خوبی و در کمال آرامش در انتخابات اخیر به نمایش درآمد، آگاه هستند که این رقابت‌ها و اختلاف نظرها نباید منجر به تضعیف قدرت و وحدت ملی شود. بدون تردید این عملیات کور تروریستی هم عامل دیگری خواهد شد در جهت تقویت همدلی و انسجام ملی. چنانکه پیام‌ها و واکنش‌های مردمی در فضای مجازی هم تأیید کننده همین نکته است که وحدت مهمترین نکته مورد توجه آنها بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها