بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۰۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
محرمانه برای مطالعه نمایندگان مجلس
این کار تا جایی پیش رفته که برخی رشته ها در آستانه تعلیق قرار گرفته اند. انتخاب گودرزی در صبح یک شنبه می تواند بحران مدیریتی ورزش را به صورت فوریتی حل کند . . .

تدبیر24 : فردا برای چهارمین بار گزینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت ورزش و جوانان جهت تکمیل نهایی کابینه پس از 4 ماه راهی میدان بهارستان می شود تا با برنامه هایی مفصل و حمایت بی سابقه جامعه ورزشی و جامعه جوانان خود را در معرض رای نمایندگان مجلس بگذارد بلکه این بار مجلس محترم رضایت دهد که دولت از دغدغه رای اعتمادهای پی در پی خلاص شده و سیاست خارجی و اقتصاد را بی دغدغه تر جلو ببرد .

به گزارش خبرنگار ما هفته گذشته و پس از عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به نصرالله سجادی گزینه سابق وزارت ورزش و جوانان، رئیس جمهور تنها به فاصله یک ساعت از این اتفاق نامه معرفی محمود گودرزی مرد نام آشنای عرصه علمی و اجرایی ورزش را برای به دست گرفتن این پست به هیئت رئیسه مجلس ارائه داد که بلافاصله در صحن علنی نیز قرائت شد . اگرچه بسیاری از نمایندگان و مردم از سرعت عمل رئیس جمهور در معرفی وزیر چهارم در تعجب بودند اما در حقیقت روحانی که به خوبی می دانست با پایان دوره 3 ماهه سرپرستی وزارتخانه چاره ای جز معرفی فوری وزیر بعدی ندارد از همان روزهایی که زمزمه های عدم رای لازم سجادی به گوش رسید گزینه ای به مراتب قوی تر از وی را در دو حوزه کار علمی و مدیریتی در نظر گرفت و خیلی سریع هم او را معرفی کرد .

صرف نظر از بررسی صلاحیت های فردی محمود گودرزی که از مدیران خوشنام ورزشی و دانشگاهی بوده است در این مجال و با توجه به اینکه صبح فردا نمایندگان عزیز باید به این گزینه رای دهد برخی دلایل رای به گودرزی و برخی شبهات و ایرادات نمایندگان به وی در این مطلب پاسخ داده می شود تا بلکه فردا سکاندار این وزارتخانه مهم شناخته شود و کار به حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب و حاشیه سازی جدید در مسیر خدمت دولت نرسد .

*دلایل رای اعتماد به محمود گودرزی

1-سوابق مرتبط و مناسب : یکی از مهم ترین دلایلی که نمایندگان عزیز می توانند با خیال راحت و با تکیه به آن رای موافقت خود با گودرزی را به صندوق بیاندازند مدیریت طولانی مدت وی در عرصه ورزش است . وی 30 سال قبل و در روزهای نوپا بودن انقلاب پابه عرصه ورزش گذاشت و فدراسیون تیراندازی کشور را در عالی ترین سطح مدیریت کرد . گودرزی سپس به سازمان تربیت بدنی وارد شد و مدتی معاونت فنی این سازمان را بر عهده گرفت .گودرزی سپس به همراه جمعی از دوستانش دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را پایه گذاشت تا با این کار ورزش در کشور به صورت علمی تری پیگیری شود . وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دوره های مختلف معاونت و ریاست این دانشکده را تا همین امروز بر عهده داشته است . وی بنیانگذار انستیتو تربیت داوران و مربیان کشور نیز هست . همچنین مدتی اجرای طرح های عمرانی ورزشی را هم بر عهده داشته است . گودرزی در زمینه های مختلف ورزشی بیش از 7 عنوان کتاب را نگارش و یا ترجمه کرده است . او به دلیل حضور در عرصه های دانشگاهی و ورزشی به فراخور مسئولیتش ارتباط گسترده ای با جوانان داشته است و از همین روی با مسائل مبتلابه این قشر به خوبی آشناست . مجموع این سوابق و مدیریت ها می تواند پشتوانه خوبی برای وزارت فردی باشد که با وزارتش روزهای باثبات تری را برای وزارت ورزش به ارمغان بیاورد .

2-حمایت همه جانبه ورزشکاران و قشرهای ورزشی : در همین یک هفته اخیر 50 فدراسیون ورزشی و جمع زیادی از قهرمانان المپیکی و جهانی با حضور و یا نگارش نامه های جداگانه پشتیبانی همه جانبه خود را از گودرزی اعلام کردند .این موج گسترده حمایت در شرایطی که یک هفته ای که وی به مجلس معرفی شده  3 روزش هم تعطیل بوده بی سابقه است . البته بخشی از این موج به دلیل شناخت اهالی ورزش به واسطه ارتباط با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران است و بخشی نیز به دلیل اینکه اهالی ورزش می خواهند هرچه زودتر مدیریت عالی ورزش به ثبات برسد .

3-اعتماد رئیس جمهور: بسیاری از نزدیکان روحانی محمود گودرزی را از میان گزینه های معرفی شده وزارت ورزش و جوانان مورد اعتماد ترین و نزدیک ترین فرد به رئیس جمهور می دانند .این موضوع می تواند اعتبار خوبی را برای وزارتخانه به ارمغان بیاورد و به رشد و توسعه ورزش کمک کند .

4-روحیه تعاملی: روحیه تعاملی محمود گودرزی که همکاران و نزدیکانش کاملا به آن معترف هستند می تواند به همکاری تنگاتنگ او و مجلس شورای اسلامی کمک کند و از طرفی این روحیه به نزدیکی بیشتر فدراسیون ها و همچنین مجامع مختلف جوانان با شخص وزیر بیانجامد .

5-پر کاری و سخت کوشی : بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران و همکاران گودرزی می دانند که مرد شماره یک ورزش این دانشگاه را در روزهای کاری تا پاسی از شب می توانند در محل کارش پیدا کنند . روحیه پرکاری گودرزی در مسئولیت های مختلفش به خوبی زبانزد است . وی برای فعالیت هایش به شدت وقت می گذارد و با نیروها و همکارانش نیز رفتار خوب و دوستانه ای دارد .

6- برنامه محوری و اعتقاد به مدیریت سیستماتیک : گودرزی که به همراه مشاورانش و تیم ورزشی دولت کم تر از یک روز برنامه پیشنهادی خود را ارائه کرد اعتقاد شدیدی به اجرای برنامه هایش به خصوص با تاکید بر روی توجه به ورزش مناطق محروم، ورزش قهرمانی و ورزش بانوان دارد .رجوع به برنامه اعلامی از سوی وی به خوبی به نگاه آینده نگر او صحه می گذارد . پرس و جویی کوچک از همکاران گودرزی در مسئولیت های قبلی اش به خوبی ثابت می کند که وی به مدیریت هدفمند و سیستماتیک که لازمه کار یک وزیر مقتدر است اعتقاد دارد .

7-عدم تغییر اتوبوسی و توجه به جوانان : گودرزی هیچ گاه عادت نداشته است وقتی به پستی می رسد به صورت گسترده همکارانش را تغییر دهد و یا افرادی را از میان دوستان و آشنایان خود بر مسئولیت ها بگمارد . وی در طول دوران آخرین مسئولیت خود یک نفر را هم جابه جا نکرد و از طرفی هم به شدت به جوانگرایی در مدیریت و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان اعتقاد دارد . گودرزی به راحتی با نسل جوان ارتباط برقرار می کند و دغدغه هایشان را می فهمد که این موضوع می تواند به راحتی به مدیریت حوزه جوانان کمک کند .

8- همراهی با نظام در شرایط حساس : گودرزی یکی از مدیران خوشنام و بدون حاشیه در حوزه عملکردی خود است که بدور از حاشیه های برخی مسئولین تنها به ایفای وظایف حرفه ای اش فکر کرده است . وی همواره در مقاطع مختلف و حساس پشتیبان نظام و انقلاب بوده و حضورش در دولت تدبیر و امید می تواند برگ برنده ای برای اقتدار کشور در این حوزه مشخص باشد .

*پاسخ به شبهه ها و انتقادات

1-نداشتن سابقه اجرایی : اگر ریاست فدارسیون و معاونت سازمان تربیت بدنی و پایه گذاری نهاد های رده بالای علمی ورزشی و فعالیت در حوزه عمران و جهاد دانشگاهی فعالیت اجرایی مرتبط با وزارت ورزش و جوانان به حساب نمی آید واقعاٌ فعالیت در چه حوزه ای می تواند صلاحیت این وزارت را کسب کند؟

2-تشابه اسمی : در روزی که گودرزی به مجلس معرفی شد شایعه عجیبی میان طیفی از نمایندگان متمایل به جبهه پایداری که تعداد آن ها به 80 نفر می رسد مطرح شد که گودرزی مروج افکار عبدالکریم سروش است . لازم به ذکر است که این شایعه از اساس کذب و اشتباه بوده و تنها به دلیل تشابه اسمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با دکتر محمود گودرزی نویسنده سابق مجله شهروند و از علاقه مندان به سروش بوده است که چند سال قبل نیز فوت شده است .

3- عدم شناخت نمایندگان : البته قبول داریم که فرصت شناخت نمایندگان از محمود گودرزی به دلیل تلاقی با روزهای عزاداری محرم بسیار کم بوده است اما بسیاری از نمایندگان مرتبط با حوزه ورزش گودرزی را می شناسند . بالاخره در مجلس که هر نماینده در حوزه تخصصی فعالیت می کند شناخت کلیه مجلس از یک گزینه تخصصی دور از ذهن است اما قطعا نمایندگان محترم می توانند با تکیه به سابقه مناسب و مواردی که مطرح شد به وی اعتماد کنند .

4- حکم حکومتی دستاویز جدید برای حاشیه سازی : اگر نمایندگان فردا به گودرزی اعتماد نکنند بنا بر قانون با توجه به پایان مدت سرپرستی این وزارتخانه باید از رهبر معظم انقلاب برای ادامه فعالیت سرپرست حکم حکومتی اخذ شود که با توجه به شرایط فعلی کشور و تمرکز بر روی پرونده هسته ای و تازه کار بودن دولت این امر می تواند به حاشیه سازی ها علیه دولت و تضعیف جایگاه کابینه و دلسردی همکاران رئیس جمهور دامن بزند و هزینه ای اضافه ای را به کشور تحمیل کند .

5-معطل ماندن مجامع فدراسیون ها : اکنون بسیاری از مجامع عمومی فدراسیون ها و تعیین روسای جدید رشته های ورزشی، تثبیت فعالیت بسیاری رشته های دیگر و حتی کمیته ملی المپیک ماه هاست که منتظر حضور وزیر قانونی در وزارتخانه است . این کار تا جایی پیش رفته که برخی رشته ها در آستانه تعلیق قرار گرفته اند . انتخاب گودرزی در صبح یک شنبه می تواند بحران مدیریتی ورزش را به صورت فوریتی حل کند .

6-دلسردی اهالی ورزش: گودرزی دومین گزینه تمام ورزشی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان است که پس از رای نیاوردن سجادی به مجلس معرفی شده . عدم رای اعتماد مجلس به وی یقینا اهالی ورزش را از ادامه راه خود برای به دست گرفتن پست های ورزشی توسط ورزشی ها نا امید می گرداند .

7-عدم القای گرو کشی : برخی از نمایندگان محترم در برخی محافل عمومی و خصوصی اعلام کرده اند که عدم رای به گزینه های مختلف وزارت ورزش و جوانان به دلیل انتقادات نمایندگان در حوزه های دیگری نظیر انتصابات استانداران و عملکرد های وزیر علوم و کشور است . در حقیقت این عده فکر می کنند تنها اهرم باقی مانده در دست مجلس انتصاب این وزیر است در حالی که انصاف نیست ورزشکاران و جوانان که مسائل و مشکلات مختلفی دارند ماه ها منتظر انتخاب وزیر حوزه شان باشند در حالی که نمایندگان به دلایل غیر کارشناسی به وزرای معرفی شده رای ندهند . مجلس برای انتقاد از عملکرد دیگر وزرا ابزارهایی مانند سوال و استیضاح هم در اختیار دارد و نباید برای برخی اذهان مردم این تحلیل نادرست به وجود بیاید که مجلس محترم در حال گرو کشی است .

8-سعه صدر : به یقین هیچ فردی بدون اشکال و ایراد نیست و از طرفی هیچ گزینه ای هم همه شرایط را در حد ایده آل 290 نماینده مجلس که بتواند همه را راضی کند ندارد . به نظر می رسد مجلس باید با سعه صدر بیشتری نسبت به انتخاب محمود گودرزی برای وزارت ورزش و جوانان نگاه کند تا انتخاب این وزیر به بحران در کشور تبدیل نشود .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
اصلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
2
محمود گودرزی باید هرطور شده فردا رای بیاورد هم رئیس جمهور نرم تر سخن بگوید و هم نمایندگان بهتر برخورد کنند . به خدا زشته به بار ژنجم و حکم حکومتی کشیده شه یعنی رئیس جمهور مملکت 4 گزینه بی صلاحیت معرفی کرده؟
آشنای اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
2
گودرزی هرکی می خواد باشه چون روحانی عزیز بهش اعتماد کرده باید همه بهش اعتماد کنند بابا آقایون نماینده بیدار شوید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
گودرزی بهترین گزینه است من دانشجوش بوده ام
استاد دوست داریم
آشمیس تیموریان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
من ایشون رو کامل نمیشناسم اما بنظرم مجلس دیگه شورشو در آورده! اگر دولت قبل بود که همین رسایی و کوچک زاده ... اما حالا که این دولت در مجلس نماینده کمی داره باید اینطوری باهاش رفتار بشه؟؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها