بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
در همه جای جهان در هنگام بروز حوادث تروریستی معمولا عکس‌العمل متحدی دیده می‌شود.
تدبیر24» اکنون باید یک صدای واحد از سوی مسئولان کشور به خارج مخابره شود و طبیعی است که چنین عمل تروریستی مورد انزجار مسئولان کشور، احزاب سیاسی و حتی مردم عادی است و باید با انسجام و یکپارچگی بیشتری با چنین حوادثی برخورد شود. نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و سپاه همیشه در جهت حفظ مرزهای کشور مورد توجه مردم بوده و خواهند بود و سهم آنها برای ایجاد امنیت در کشور توسط هیچ انسان منصفی نادیده گرفته نشده و نخواهد شد. جای نگرانی است که برخی از چهره‌های سیاسی سخنانی را مطرح می‌کنند که گویی جریان خاصی در جامعه و دولت به نحوی با چنین رفتارهای نابخردانه و انزجارآوری همراهی دارد. این افراد به جای آنکه در چنین حوادثی همگرایی و همبستگی اجتماعی را تقویت نمایند درصدد ایجاد خلل در وحدت و یکپارچگی مردم هستند. کسانی که بروز چنین حوادثی را ساده‌انگارانه بعضا با غرض حساب شده به برخی از مواضع دولت در خصوص گسترش تفاهم و تعامل در سطح جهانی نسبت می‌دهند، حقیقتا یا غفلت دارند و یا حاضرند برای از بین بردن و منکوب کردن رقیب خود از هر ابزاری استفاده کنند. تعجب انگیز‌تر اینکه برخی با این سابقه مثبت در موضع‌گیری‌های خود، بدون توجه به حقانیت نظر، چنین مواضعی اتخاذ می‌کنند. در شرایطی که خانواده‌های شهدا داغدار هستند و ملت ایران در غم از دست دادن این عزیران است، برخی از افراد جناح مخالف دولت به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی از بروز چنین حوادثی برای تخریب دولت استقبال می‌کنند و به جای تسکین الام مردم و تقویت همبستگی در چنین شرایطی به دنبال ضربه زدن به دولت منتخب مردم هستند. امید است که با آگاهی از شرایط حساس کشور و گسترش همدلی و همبستگی با حفظ تفاوت دیدگاه‌ها و رقابت‌ها بتوانیم از بحران‌هایی که پیش روی جامعه ایران قرار خواهد گرفت، به سلامت عبور کنیم. بروز چنین حوادثی در همه جای جهان با پیشرفته‌ترین تجهیزات امنیتی نیز اتفاق می‌افتد. در نتیجه شکل گیری حادثه‌ای آن هم بدین شکل نابخردانه از سوی تروریست‌ها با هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی و تقویت آنها از سوی دولت، می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه ایران باشد. هدف اصلی تندروها ضربه زدن به دولت آقای روحانی است. اینها متوجه نیستند که اکثریت جامعه ایران به دولت آقای روحانی رای داده‌اند و حفظ حرمت چنین دولتی همراهی با اکثریت جامعه ایران است. اینکه هر حادثه‌ای را ناشیانه، نابخردانه و از روی عصبانیت به دولت وصل می‌نمایند باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشند. اینکه چرا اقداماتی را که در حوزه دیگری قرار دارد، ناشیانه به دولت نسبت می‌دهند، چیزی جز بهانه تراشی و آسمان ریسمان کردن قضایا توسط تندروهای جریان اصولگرا نیست. سخنان برخی از افراطیون جناح اصولگرا و فضاسازی‌هایی را که در ادامه تبلیغات انتخاباتی همچنان توسط این دسته از افراد دنبال می‌شود، نباید به پای اصولگرایان راستین و معتدل گذاشت. دولت با قاطعیت تمام در سیاست خارجی که جزء منافع کشور است از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی دفاع کرده و خواهد کرد. بهتر است کسانی که در بیرون از گود نشسته‌اند نسخه‌های نابخردانه برای دولت و مردم تجویز نکنند. وحدت و همبستگی در هنگام بروز چنین حوادثی بیش از هر امر دیگری حائز اهمیت است و نباید به خاطر مخالفت با رقیب داخلی به شیوه‌ای سخن گفت که آب به آسیاب دشمنان ایران و اسلام ریخته شود.


محمد کیانوش راد؛  فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها