بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان سازمان امور استخدامی درخواست کرد که برای صدور مجوز جدید استخدام تجدیدنظر و راهکار اتخاذ کنند.
تدبیر24»دکتر حسن هاشمی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید و بازسازی شده بیمارستان فاطمه زهرا (س) تهران، بااشاره به کمبود نیروی انسانی، افزود: یکی از کارهایی که ما در طرح تحول سلامت انجام دادیم بیمه شدن 11 میلیون نفر بود که 83 درصد از این جمعیت زیر یک میلیون درآمد دارند. طبیعی است با اجرای این طرح مراجعه به اورژانس‌ها افزایش پیدا کند اما این در حالیست که در دو سال و نیم گذشته ما نتوانستیم مجوز استخدام نیروی جدید بگیریم. امیدوارم سازمان امور استخدامی تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: در حالی با استخدام 16 هزار و 700 نیرو موافقت شده است که ما 21 هزار تخت ایجاد کرده‌ایم و به ازای هر تخت باید 2.3 نفر نیرو به ما بدهند از همین رو همکاران ما و مردم از ما گله‌مند هستند. کمبود نیروی انسانی یکی از معضل‌های ماست که باید برطرف شود.

به گفته وزیر بهداشت، از نظر نیرو حداقل 100 هزار نیرو نیاز داریم و ان‌شاءالله مسئولان، بخش سلامت را بخش هزینه‌ای نبیند و به ما کمک کنند.

وی بااشاره به افتتاح بیمارستان فاطمه زهرا (س) گفت: این بیمارستان یکی از مراکز بسیار مجهز دانشگاه علوم پزشکی و شاید کل وزارت بهداشت باشد. من ابتدا تشکر و افتخار می‌کنم به وجود پزشکان و اساتیدی که این مجموعه را در دست دارند و کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند که گاهی تصورش سخت است. آنها جراحت‌هایی مانند قطع انگشت که می‌تواند به معلولیت دائم منجر شود را درمان می‌کنند و این بالاترین سطح استاندارد خدمات جراحی پلاستیک است.

وی در ادامه بیان کرد: در کل کار این مجموعه جراحی ترمیمی است و با توجه به توانایی علمی که در میان افراد حاضر در این مرکز وجود دارد امکانات کم است اما از این بابت که تلاش کردند تا یک مجموعه‌ای را به عنوان کلینیک ویژه ایجاد کردند جای خوشحالی دارد. امروز در این بیمارستان بخش آی‌سی‌یو افتتاح شد که متاسفانه تاکنون این بیمارستان آی‌سی‌یو نداشت.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از وظایف این مجموعه، تربیت نیروی فوق تخصصی برای سراسر کشور است تا با حضور این افراد در استان‌های مختلف از سفر بیماران به تهران کاسته شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها