بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
با توجه به اقبال عمومی گسترده نسبت به جریان اصلاحات در روز 29 اردیبهشت، این انتظار وجود دارد که در انتخاب شهردار آینده و کابینه‌های محلی نه‌تنها در شهر تهران بلکه در کلیه کلانشهرهای کشور، براساس برنامه و پروژه اصلاح‌طلبی عمل‌ شود.
تدبیر24» اکنون و پس از گذشت 12 سال از مدیریت اصولگرایان در شهر تهران، فرصت مغتنم و تاریخی بسیار مهمی برای جریان اصلاح‌طلب و میانه‌روهای نزدیک به آن به وجود آمده است تا سیاست‌ورزی و مدیریت اجرایی خود را به نحو احسن در جامعه به نمایش بگذارند. در طول سال‌های گذشته تقریبا مدیریت شهری در شهر تهران و کلانشهرها با دولت همسو نبوه است، اما در شرایط کنونی هم دولت و هم شوراها و شهرداری‌ها در اختیار نیروهای اصلاح‌طلب است. همسویی این دو مدیریت برای موفقیت برنامه‌های اصلاحات بسیار مهم و قابل تامل خواهد بود. مردم نیز در روز انتخابات با توجه به شناختی که از نیروی اصلاح‌طلب و پروژه و شخصیت‌های این جریان داشتند به آن رأی اعتماد بخشیدند. رأی مردم، رأی به کارآمدی و توانمندی بود. تصور مردم این است که نیروهای اصلاح‌طلب کارآمدتر و دارای پروژه‌های واضح و استراتژی روشن برای آینده شهر تهران و کلیه شهرداری‌های کشور هستند. مردم تجربه سال‌های گذشته و نحوه مدیریت شهر تهران را به‌خوبی در خاطر دارند. ملت ما نمی‌خواهد تجربه گذشته را یک بار دیگر تکرار کند. اکنون این پرسش مهم مطرح است که در شرایط پیش رو که فضا برای تحقق مطالبات مردم فراهم شده، اصلاح‌طلبان باید چه کارهایی در این زمینه انجام دهند؟ به باور نگارنده لازمه پیشبرد برنامه اصلاحات و پاسخ مثبت به مطالبات مردم به‌کارگیری نیروهای وفادار به برنامه‌های اصلاح‌طلبی و دیدگاه مدیریتی برخاسته از این نگاه در شهرداری‌هاست. افرادی که اکنون مدیریت شهری شهر تهران را برعهده دارند، مدیرانی هستند که دارای نگاه همسو به جریانی هستند که در انتخابات اخیر مردم به آنان رأی منفی داده‌اند. قابل قبول نیست این افراد یک بار دیگر در مدیریت جدید به کار گرفته شوند. از همین‌رو شرایط ایجاب می‌کند تحول و دگرگونی همه‌جانبه در مدیریت شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به‌ویژه شهر تهران در دستور کار قرار گیرد. اولویت اول اصلاح‌طلبان باید تعیین یک شهردار توانمند و همچنین مدیران شهری تکنوکرات باشد. نکته مثبت دیگری در این میان نیز وجود دارد و آن هماهنگی و همسویی کابینه ملی و محلی است. جریان اصلاحات از هم‌اکنون باید به فکر تدوین برنامه‌ای مدون و منسجم برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در میان این دو کابینه باشد. هماهنگی وزارتخانه‌هایی همچون وزارت راه و شهرسازی، کشور... و همچنین شخصیت‌های تراز اول دولتی با برنامه شهرداری‌ها در همین راستا قرار دارد. تمام شرایط از رأی و مشارکت گسترده مردمی، همسویی دولت و شوراها و شهرداری‌ها، پروژه جامع اصلاح‌طلبان برای تبلور و تحقق برنامه اصلاحات و نیروهای میانه‌رو در مدیریت‌های جدید شهری مهیاست. اکنون باید برای تحقق مطالبات مردم و ایجاد شرایط برای پیروزی بلندمدت جریان اصلاحات تلاش شود.


سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها