بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
پيروزى تيم ملی فوتبال ايران بر تيم ازبكستان در شامگاه دوشنبه، باعث صعود تيم ملی فوتبال ايران به مسابقات جهانى ‌سال ٢٠١٨ مسكو شد. اين ‌پيروزى براى مردم و به‌ویژه جوانان ايرانى بسيار شيرين و دلچسب بود، البته انتظارش هم می‌رفت.
تدبیر24» به همین دلیل در شامگاه دوشنبه تقريبا همه صندلى‌هاى استاديوم يكصد‌هزار نفرى آزادى پر شده بود و بلافاصله پس از پايان مسابقه، علاقه‌مندان به فوتبال به خيابان‌ها ريختند و تا پاسى از شب به شادمانى پرداختند. ‌بسیاری از خانواده‌ها نه تنها سر و صدا را مخل آسايش خویش تلقى نكردند، بلكه خود نیز تا حدود زيادى با جشن پیروزی سایر افراد در خیابان‌ها همراهى و همگامى داشتند و در اين جشن كه كاملا عموميت سراسرى يافته بود و به جشن ملى ايرانيان تبديل شده بود، مشاركت جستند. اما پس از این همه، بر چنين همدلى و همراهى خودجوش مردمى در سراسر كشور چه‌ مى‌توان نام نهاد؟ آيا جز وحدت ملى و حس دوستى اين آب، خاك و مردمانش عنوان دیگری می‌توان بر آن جست؟ در سايه موفقيت‌هاى اين‌چنينی كه مردم از صمیم دل و ضمير پاكشان با آن احساس يگانگى و همراهى می‌كنند، آيا وسيله ديگرى مى‌توان سراغ گرفت كه نوعدوستى، همراهى و حس امنيت را كه از خود امنيت هم بااهميت‌تر است، به جامعه هديه کرد؟ موفقيت‌هايى در زمينه ورزشى يا هنرى یا فرهنگى يا هر نوع موفقيت ديگر هستند که به هر رو برای مردم این سرزمین مایه افتخار است. اما برخی‌ در داخل با كج‌سليقگى با چنين مسابقات يا هر نوع تلاش مطلوب بين‌المللى جوانان اين مرز و بوم مخالفت مى‌ورزند و به هر شكل با فاصله‌گذارى بين زن و مرد ولو آنكه هيچ خلاف‌شرعى هم صورت نگيرد، اين عامل وحدت، همدلى، امنيت و آرامش جامعه را به عامل تنش، اختلاف، جدايى و فاصله‌گذارى بدل می‌کنند! ‌علاوه بر آن در پیرامون ما کشورهایی هستند که به هيچ رو پيروزى‌هاى ملى ایران را برنمى‌تابند و تا آنجا كه بتوانند سعى مى‌كنند جو مثبت، مطلوب و ذهنيت انسان‌دوستانه ملت ايران را كه عامل اصلى حفظ ثبات و امنيت كشور است، منفى جلوه دهند و اگر از نظر تبليغى تمامى تيرهايشان به سنگ خورد با اعزام تروريست‌هايى شبيه آنچه در مجلس شوراى اسلامى و حرم مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد رعب و وحشت در دل ملت ايجاد كنند و عامل اختلاف و جدايى قشرهاى مختلف مردم شوند، اما شاهد بوديم كه ضمن اظهار عميق تاسف ملى كه ١٧ عزيز بي‌گناه جان‌ پاکشان طعمه اهداف ناپاك داعشى‌ها شد، آواى وحدت و همدلى مردم براى شهدا و مجروحان حوادث يادشده نشان‌دهنده امنيت بالاى ملى و حس زيباى مردممان در ناچيز شمردن خباثت‌ها و شناعت اقدامات تروريست‌ها بود. علاوه بر آن پس از حوادث تروریستی اخیر، صعود ایران به جام جهانی 2018 که لبخند را به جامعه ایران بازگرداند به عاملی بزرگ‌تر برای وحدت بیشتر ملت بزرگ ایران و حفظ امنيت ملى بدل شد. بنابراین باید مردم را به عنوان سرمايه اجتماعى که از ارزش والايى برخوردارند، قدر بدانيم و اهميت دهيم.



سید جلال ساداتیان؛ تحلیلگر مسائل بین‌الملل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها