بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است وظیفه وزارت کار سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال است و ایجاد شغل در کشور به هماهنگی میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیاز دارد.
تدبیر24» علی خدایی در ارزیابی اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال، گفت: به اعتقاد من ابتدا باید حوزه وظایف و اختیارات وزارت کار را بررسی کنیم. وظیفه وزارت کار سیاست‌گذاری است نه ایجاد شغل و ایجاد اشتغال باید در سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مثل صنعت، معدن و تجارت یا کشاورزی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت تلاش می‌کند در حوزه روابط کار با مداخله در سیاست‌گذاری کار را پیش ببرد و با حمایت مالی، مداخله‌گری و برقراری ارتباط میان کارگر و کارفرما اشتغالزایی کند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه موازی کاری‌ها در حوزه اشتغال معنا ندارد، گفت: اگر قرار است نیروی کار را مهارتی بار بیاوریم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی پیش بینی شده است. بنابر این هرگونه مداخله یکجانبه و غیر کارشناسی نتایج نامطلوبی در سیاستگذاری اشتغال به دنبال دارد.

به گفته خدایی، هم افزایی، انسجام و هماهنگی میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم است تا اشتغال در کشور ایجاد شود.

این مقام مسئول کارگری درعین حال نبود امنیت شغلی شاغلان، حجم انبوه بیکاران و ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا در بازار کار را مهمترین عوامل بحران بیکاری دانست و گفت: امروز فارغ التحصیلان انواع و اقسام گواهینامه‌های مهارتی و آموزشی را در اختیار دارند، در حالی که شغلی برایشان نیست اگر واقعا به دنبال طرح کارورزی هستیم، بخش اعظمی از دانش آموختگان دوره‌های کارآموزی را در دوران تحصیل گذرانده‌اند و اگر هدف مهارت آموزی است، مراکز آموزشی نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را برای بالا بردن مهارت داریم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار به مشکلات و چالشهای بخش تولید در کشور اشاره و اظهار کرد: اصلی‌ترین عامل رکود تولید، کاهش قدرت خرید مردم است، پس از آن قاچاق کالا و واردات بی رویه و در نهایت ناکارآمدی نظام بانکی است اما همه این موارد خارج از حوزه اختیارات وزارت کار است و این وزارتخانه نقشی در واردات قاچاق یا تغییر نظام بانکی نمی‌تواند داشته باشد.

وی گفت: وقتی آرزوی حل مشکل قاچاق در کشور را داریم، چطور به دنبال تولیدی هستیم که در بازار توان عرضه و رقابت داشته باشد، امروز قاچاق کالا فضا برای شاغلان فعلی را به خطر انداخته و بیکاران را ناامید کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها