بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
هیأت بزرگی از مقام ها، دیپلمات ها و مذاکره کنندگان حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات راهبردی در پنج عرصه با جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه به تهران سفر می‌کند.
تدبیر24»در جریان سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به کابل، افغانستان و ایران بر آغاز گفت‌گوها و مذاکرات در ۵ کمیته و رسیدن به یک سند همکاری های راهبردی توافق کردند ،بر اساس این توافق، تصمیم بر آن شد تا ۵ کمیته امنیتی، اقتصادی، اتباع، فرهنگی و آب در دو کشور و با حضور مقام های برجسته مربوط در هر بخش تشکیل شود و رهبری این کمیته به عهده وزرای خارجه دو کشور است.
به دنبال دیدارهای بعدی مقام های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پس از سفر محمدجواد ظریف به کابل، از جمله سفر ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امورخارجه ایران به افغانستان و شرکت او در پروسه کابل و همچنین دیدار مجدد اشرف غنی با ظریف در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان ، اراده سیاسی برای پیش برد سریع تر این مذاکرات به وجود آمده است.
در همین راستا «سید نادر پژوهش»، سکرتر دوم و مسئول مطبوعاتی سفارت افغانستان در تهران، به خبرنگارخبرگزاری صدای افغان(آوا)، اعلاک کرده است که قرار است هیأت افغانستان در ۵ کمیته امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اتباع و آب، روز شنبه وارد ایران شده و در طول دو روز، مذاکرات خود را در این کمیته ها و به صورت فشرده با کمیته های مشابه ایرانی دنبال کنند.
یکی از کمیته های اساسی و کلیدی و محورهای مذاکرات در گفتگوهای روز شنبه، مسأله آب در یک طرف و مسائل امنیتی و اتباع(مهاجرین) در طرف دیگر خواهد بود.
در کنار مسأله آب، مسائل مربوط به امور مهاجرین افغان و سازماندهی آنها، به خصوص مهاجرین فاقد مدرک اقامتی و همچنین مسائل مبارزه علیه تروریسم ،مواد مخدر، از محورهای جدی مذاکرات میان دو طرف خواهد بود.
به دنبال این مذاکرات در تهران، انتظار می رود دور بعدی مذاکرات این ۵ کمیته، در افغانستان برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها