بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
پنجشنبه شب دکتر حسن روحانی در شب بیست و یکم ماه رمضان میزبان اهالی رسانه بود.
تدبیر24» به عبارتی درد دل‌های رئیس‌جمهور با حامیان رسانه‌ای خویش مملو از بغض و اندوه بود. از مظلومیت علی که گفت، چشمانش سرخ و گردی صورتش را غم و تاثر فرا گرفته بود. از تبلیغات مسموم امویان علیه علی گفت، که چگونه تبلیغات زهر آلود و مغرضانه امویان، علی را که تجسم حق بود، باطل جلوه داد. روحانی در این سخنرانی به صراحت ذکر کرد که دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت بعداز انقلاب اسلامی است. وقتی با افتخار اظهار داشت دولت من بعداز مصدق بهترین کارنامه را در پیشی گرفتن صادرات بر واردات داشته است، چهره‌اش بسیار بشاش شده بود. اما گلایه کرد که تخریبگران بی‌محابا به تخریب وی و دولتش پرداخته‌اند و این همه توفیق را نمی‌بینند و دچار مرض نابینایی تعمدی شده‌اند! درد دل‌های دیگر منتخب 29 اردیبهشت چنین بود: ناسزاگویی و دشنام نشانه انقلابی‌گری نیست. اینکه عده‌ای فحاشی به دولت را افتخار خویش می‌دانند، از کدام معیار اخلاق علوی پیروی می‌کنند؟ علی(ع) حتی در صفین هم از دشنام‌گویی یارانش به اصحاب معاویه انتقاد کرد. این علی نماد انقلابی‌گری است نه فحاشان امروز جامعه ما که در واقع دولت منتخب 24 میلیونی را به نیابت از ملت به باد تهمت و دروغ گرفته‌اند! رئیس جمهور با اشاره به ایام انتخابات و روز سرنوشت ساز 29 اردیبهشت 96 اشاره کرد و این روز را حماسه بزرگ یا عید سیاسی مردم ایران خواند. سخنرانی رئیس جمهور در شب بیست‌ویکم در جمع اصحاب رسانه، توفنده‌ترین سخنان منتخب29 اردیبهشت بعداز پیروزی انتخابات دوره دوازدهم بود. روحانی با اشاره به حماسه آفرینی ملت در انتخابات اخیر گفت: ما در این دوره از انتخابات پدیده شهروند رسانه را دیدیم که مردم مظلوم وقتی دولت مظلوم خویش را تنها دیدند به صحنه آمدند تا نگذراند جامعه به عقب برگردد. رئیس جمهور با چهره‌ای گرفته و بیانی بغض‌آلود ولی مصمم و استوار اعلام کرد: به آرمان‌های جامعه رای دهندگان ایرانی وفادار خواهد ماند و برای تحقق مطالبات مردم و وعده‌های انتخاباتی از جانش مایه می‌گذارد تا شرمنده مردم نگردد. روحانی وقتی علیه تندروی سخن می‌گفت، بار دیگر قاطعانه هشدار داد که راهی جز اعتدال برای ما باقی نمانده است و خاطر نشان کرد، الگوی اعتدال علی است و استراتژی دولت آینده را تداوم اعتدال و مقابله با افراطی‌گری و خشونت طلبی توصیف کرد. نگارنده معتقد است با وجود این همه ناملایماتی که بر سر راه روحانی قرار گرفته است، وی بیدی نخواهد بود که با این بادها بلرزد. آنچه که ملت ما و به‌ویژه 24 میلیون رای دهنده ایرانی را به 4 سال آینده خوشبین می‌سازد، استواری رئیس جمهور در تقابل با مشکلات احتمالی دولت تدبیر و امید در دوره دوم خواهد بود. روحانی می‌خواهد با چاشنی تدبیر و شجاعت، کفایت خویش را مبنی بر اینکه نماینده واقعی مردم است به رخ مخالفان دولت بکشاند. این شیخ دیپلمات در دوره آینده ریاست جمهوری می‌کوشد تا زمینه ساز، ایجاد ساز و کارهای جامعه مدنی و نهایتا استقرار جامعه‌ای دموکراتیک را بنیان نهد تا در تاریخ سیاسی ایران، چهره‌ای خوشنام و تاثیرگذار از یک سیاستمدار روحانی را به نمایش بگذارد. رئیس جمهور پنج‌شنبه شب با بغض اعلام کرد به وعده‌های انتخاباتی‌اش وفادار است. آنچه که من از سخنان رئیس‌جمهور استنباط کردم این است که وی علی‌وار در مقابل کج‌اخلاقی‌ها و تخریب‌ها خواهد ایستاد. بگذارید به روحانی بگویم مردم قدردان صداقت و شهامت شما خواهند بود.


علی نظری؛ فعال سیاسی و رسانه‌ای
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها