روزي كه با موج خروشان باشيم رهامی

روزي كه با موج خروشان باشيم

راهپيمايي روز قدس امسال از چند منظر قابل تامل و با اهميت است، چرا كه مدتي است رژيم صهيونيستي و حاميان آن تلاش مي‌كنند با ايجاد حاشيه‌هاي فرعي و خصوصا با حمايت از جريان تكفيري داعش و بحران‌سازي در سوريه، افكار عمومي را از فلسطين دور كنند.
پاسخ كوبنده و خردمندانه به پيچيدگي‌هاي منطقه کاظمی

پاسخ كوبنده و خردمندانه به پيچيدگي‌هاي منطقه

پيش از عمليات تروريستي در حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شوراي اسلامي اين سوال وجود داشت كه چرا تاكنون داعش به بسياري از كشورها تهاجم كرده است ولي به ايران خير؟ يك پاسخ آن بود كه اين گروه توان عبور از تورهاي امنيتي ايران را نداشته است.
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 23
کد خبر: ۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح (امروز) شنبه از پروژه آزاد راه تهران - شمال بازدید و همراه با «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست اندرکاران این پروژه وضعیت پیشرفت و چگونگی اجرای کار را بررسی می کند.
تدبیر24»قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران - شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل بارها از روند اجرایی ساخت این آزادراه مهم بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات آن دستورهای لازم را صادر کرده اند.
پیشرفت قطعه یک این آزاد راه تا پایان سال 1393 و میانگین 19 سال گذشته فقط 33 درصد بوده، اما با تلاش تمام دست اندرکاران دولت یازدهم پیشرفت این قطعه از 1394تا 1395 به بیش از 45 درصد رسید و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این بخش به بیش از 85 درصد رسیده تا برای بهره برداری هموطنان آماده شود.
در مراسم امروز همچنین استانداران تهران و البرز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و شرکت های پیمانکار پروژه حضور دارند.

***قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 450 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

***قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

**قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها