بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با پیش بینی تغییر 6 تا هشت وزیر در دولت آینده گفت: کابینه دولت دوازدهم باید مسئولیت پذیر، علمی، دارای رای بالا در مجلس، در تعامل با سایر قوا و از قدرت ایستادگی در برابر تغییر برخوردار باشد.
تدبیر24»«ایرج ندیمی» درباره ویژگی های ضروری وزیران و کابینه دولت دوازدهم افزود: با انتظاراتی که رئیس جمهوری درباره نوگرایی و تغییر کابینه در وعده های انتخاباتی مطرح کرده، این امر به واقعیت نزدیک شده است.
به گفته وی، امروز حتی آحاد مردم خواهان افراد مجرب تر و ریسک پذیرتر در صدر امورند و در این میان، هرچند شاخص سنی مهم است اما عامل اصلی نیست.
ندیمی چالش های اصلی فراروی قوه مجریه را بحران بیکاری، پرداخت یارانه، وضع معیشت، آب، محیط زیست و... دانست و تصریح کرد: امروز به افرادی در کابینه نیاز داریم که از افق و نگاهی امروزی تر برخوردار باشند و با همتایان خود تعامل و با رئیس قوه مجریه همسویی و همدلی داشته باشند.
وی گفت: امروز شاهدیم پیش از مراسم تنفیذ رئیس جمهوری، رقابت عجیبی آغاز و حملات به دولت دوازدهم آغاز شده است.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس کار دولت دوازدهم بسیار سخت پیش بینی می شود و این سختی با دیوانگی افرادی مانند رئیس جمهوری امریکا که در حال ملغی کردن همه تصمیم های دوران اوباماست، بیشتر می شود.
ندیمی با اشاره به ضرورت تغییر برخی وزیران و همچنین نبود تمایل برخی دیگر به ادامه کار، 6 تا هشت تغییر را در جمع وزیران اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محتمل برشمرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
میان چهار نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
روحانی در نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات گفت: در دولت بعدی به دنبال این هستم که میانگین سن مدیران ما کاهش پیدا کند و در واقع از سن مدیریت پنج سال کاسته شود. ما می‌خواهیم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و برای این مهم می‌کوشیم که دولت دوازدهم کمی جوان‌تر شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها