بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زحمات معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور با حقوقی که آن‌ها می‌گیرند، قابل مقایسه نیست.
تدبیر24»حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت عفت داشتن بانوان در جامعه اظهار کرد: قرآن به زنان می‌گوید که در حرف زدن با مردان نامحرم با عفت باشد.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است خداوند نماز را از زنانی که خودشان را برای مردان نامحرم آرایش می‌کنند، قبول نمی‌کند، رعایت عفاف و حجاب توسط بانوان در جامعه اهمیت زیادی دارد و در قرآن کریم بارها بر این مساله تاکید شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بانوان با رعایت عفاف و حجاب، امنیت بیشتری پیدا خواهند کرد و در این صورت هم جامعه، جامعه سالم تری می‌شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اجر رسالت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبران الهی 16 بار در قرآن به مردم گفتند که از شما اجری نمی‌خواهیم، یکی از دلایل ضرورت پذیرش دعوت پیامبران توسط مردم این است که آن‌ها به دنبال گرفتن مزدی از مردم نبودند.

وی ادامه داد: اینکه یک مربی به دنبال گرفتن مزد از مردم نباشد، موجب می‌شود که سخن این مربی تاثیر بیشتری در مردم داشته باشد، زحمات معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور با حقوقی که آن‌ها می‌گیرند، قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عزت در انحصار خداوند است، همه به دنبال کسب عزت هستند، اما برخی افراد راه کسب عزت را اشتباه می‌روند، انسان برای رسیدن به عزت در دنیا و آخرت باید از خداوند که سرچشمه عزت است، پیروی کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این امام معصوم عزتمندی بود و امام حسین(ع) حاضر نشد که در مقابل ظالمان ذلیل شود.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که همه به خداوند نیازمند هستند و تنها خدا بی نیاز است، انسان باید همیشه به فقر خودش در برابر خداوند توجه داشته باشد، اگر انسان این مساله را فراموش کند، در برابر خدا طغیان می‌کند، انسان مومن علاوه بر اینکه باید خودش را در برابر خداوند نیازمند بداند، از مردم هم باید احساس بی نیازی کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: علم حقیقی مهم ترین عامل خشیت انسان در برابر خدا است، تنها کسانی خشیت خداوند را دارند که علم حقیقی در دل داشته باشند، علم واقعی موجب بیشتر شدن عبودیت انسان در درگاه خدا می‌شود، باید دانشگاه‌های کشورمان کسانی را پرورش بدهند که پس از فارغ التحصیلی، عبودیت بیشتری در برابر خداوند پیدا کنند.

حاج ابوالقاسم در پایان با اشاره به رابطه علم امروزی با عبودیت خدا خاطرنشان کرد: علم امروزی در برابر خداوند سکوت کرده است و انسان با تحصیل این علم در برابر خداوند خاشع نمی‌شود، انسان برای اینکه بداند عالم است، باید ببیند که آیا خشیت خداوند را در دل دارد یا خیر، یکی از نشانه‌های انسان جاهل این است که در برابر خداوند خاشع نیست.
برچسب ها: معلمان ، حقوق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها