بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در جلسه اخیر هیات نظارت بر اجرای برجام مصوبه مجلس سنای آمریکا به دقت بررسی و تصمیمات لازم برای انجام اقدامات و فعالیت های متقابل اتخاذ شد.
تدبیر24»علی شمخانی این گونه اقدامات از سوی آمریکا را فارغ از نسبت حقوقی آن با برجام، رفتاری خصمانه و غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی افزود: تداوم مسیر غیر سازنده دولت قبلی ایالات متحده آمریکا علیه ایران نشان می دهد که حکام این کشور بدون توجه به هنجارهای پذیرفته شده بین المللی به دنبال بهانه جویی برای افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه هستند.

** اظهارات ستیزه جویانه وزیر امورخارجه آمریکا مصداق بارز توحش مدرن است
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین درباره گفته های اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: افراط گرایان آمریکا و داعش دو روی یک سکه‌اند که با هدف مشترک و ابزارهای متفاوت به دنبال تاثیر گذاری منفی بر محیط داخلی کشور و امنیتی کردن شرایط جمهوری اسلامی ایران هستند.
شمخانی اظهارات ستیزه جویانه وزیر امورخارجه آمریکا را مصداق بارز توحش مدرن دانست و افزود: متاسفانه امروز در منطقه و در عرصه بین الملل افراد و کشورهایی صحبت از ثبات و امنیت می کنند که خود ریشه و ثمره ناامنی، شرارت و توسعه تروریسم هستند.
وی با اشاره به اقداماتی که از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا دنبال خواهد شد، گفت: یکی از تاثیر گذارترین اقدامات برای بسیج مجموعه ظرفیت های کشور در مسیر برخورد با اقدامات ستیزه جویانه آمریکا، اتخاذ سازوکارهای قانونی تکلیف آور است که در این راستا مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: تجربه شکست خورده تحمیل جنگ، تحریم‌های همه جانبه و اقدامات تروریستی گسترده علیه ایران نشان داد که انسجام غیر قابل خدشه کشور ما که بر پایه حمایت و مشروعیت مردمی استوار است با اقداماتی از این دست، در معرض آسییب قرار نخواهد گرفت.
شمخانی هدف دشمن از تحریم ها را تاثیرگذاری منفی بر اقتصاد کشور و آسیب پذیر کردن جامعه در برابر فشارهای اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و تحکیم ساخت درونی قدرت نظام، فارغ از وجود یا فقدان تحریم، راهبرد محوری کشور برای مدیریت تغییرات اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

** مجموعه سلیقه های سیاسی به دولت یاری دهند
وی با تاکید بر ضرورت تقویت انسجام ملی در فضای پس از انتخابات عنوان داشت: با عبور از انتخابات، اکنون باید رقابت ها به فراموشی سپرده شود و مجموعه سلیقه های سیاسی و رسانه های وابسته به آنها با اتخاذ مشی سازنده و همکاری و انسجام بیش از پیش، دولت منتخب را برای تحقق راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یاری کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها