بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
مقام مسئول در وزارت بهداشت:
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران و استان لرستان مشاهده نشده است و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب است.
تدبیر24»محمدمهدی گویا، روز یکشنبه ، خبر ابتلای چهار تن به تب کریمه کنگو در الیگودرز را هم تکذیب کرد و گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و چنانچه مواردی از این بیماری در کشور مشاهده شود مطابق معمول به طور منظم توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.
وی افزود: همه موارد مشکوک به این بیماری نمونه گیری می شود و تشخیص قطعی آنها هم ظرف 24 تا 48 ساعت اعلام خواهد شد.
گویا گفت: همه موارد مشکوک در شهرستان الیگودرز مورد آزمایش قرار گرفتند و همگی منفی بودند.
وی اظهارکرد: درج این گونه اخبار بدون اطلاع از صحت و سقم آن و کسب اطلاع از وزارت بهداشت، نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم و روی آوردن به رفتارهای غیربهداشتی نخواهد داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: همه موارد ابتلا به این بیماری در هفته‌های گذشته در مراحل مقدماتی تشخیص و تحت درمان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، سه تن بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور فوت کرده اند، تصریح کرد: در مجموع 56 بیمار مبتلا به عفونت تب کریمه کنگو وجود داشته است که به جز سه مورد فوتی، بقیه بهبود پیدا کردند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، یادآور شد: تب کریمه کنگو عمدتا بیماری افرادی است که با دام سر و کار دارند و سایر افراد بر حسب اتفاق و به صورت نادر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
گویا خاطرنشان کرد: افرادی که به صورت مستقیم با دام سر و کار دارند از طریق گزش کنه ای که روی بدن دام قرار دارد، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند؛ افراد در اکثر موارد ابتلا بر اثر کنه آلوده، گزیده شده‌اند که قبلا روی بدن حیوان قرار داشته است و مواردی از ابتلا نیز در زمان ذبح یا تماس با احشای (اعضای داخلی بدن) و ترشحات و خون دام، شناسایی شدند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما گوشت را از محل مطمئن و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور خریداری کنند.
وی تصریح کرد: دامی که ذبح می‌شود، باید 24 ساعت در شرایط ویژه و دمای یخچال، نگهداری شود تا ویروس موجود در بدن، گوشت و احشاء (اعضای داخلی بدن) دام از بین برود و قابل استفاده باشد.
گویا با تاکید بر اینکه بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت پخته و بهداشتی، منتقل نمی‌شود، افزود: گوشتی که در شرایط مناسب بهداشتی نگهداری و خوب پخته شده باشد، امکان انتقال تب کریمه کنگو را به صفر می رساند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها