بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
شهرداران کلانشهرها باید نسبت به امور شهری مدیریت جامعی داشته و از سابقه پاکدستی در نزد افکار عمومی برخوردار باشند.
تدبیر24» در شرایطی که مردم به لیست امید رأی دادند و به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند، نمایندگان مردم نیز باید شهرداری را انتخاب کنند که از مولفه‌های اصلاح‌طلبی برخوردار باشد. اصلاح‌طلبی در مدیریت شهری تعابیر و اصلاحاتی دربردارد که باید کارکرد گسترده‌ای پیدا کند. از سوی دیگر، شهر نیاز به درآمد پایدار دارد تا بتوان آن را بدون تراکم‌فروشی و با درآمد پایدار شهری اداره کرد. برای دستیابی به منابع پایدار شهری باید از تجارب کشورهای پیشرفته بهره برد. همچنین مدیران شهری باید به مردمی بودن، مردمی حرکت کردن و باور داشتن به دیدگاه مردم اعتقاد راسخ داشته باشند و از سوی نهادهای مدنی نظارت‌پذیری آنها تایید شود. آن مدیر شهری که از ویژگی‌های مذکور برخوردار است، حتی اگر برچسب اصلاح‌طلبی نداشته باشد، باید راه و منش اصلاح‌طلبی را در شهرداری‌ها دنبال کند. در غیر این صورت انتظارات شهروندان تحقق نخواهد یافت. از سوی دیگر با پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان این دغدغه در بدنه اجرایی شهرداری‌ها به وجود آمده که اصلاح‌طلبان جناحی برخورد می‌کنند و آنها از شغل خود برکنار می‌شوند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان مانند جریان مخالف خود به قلع‌و‌قمع اعتقاد ندارند. این‌گونه نیست که هر فرد غیراصلاح‌طلبی باید از شهرداری برکنار شود و تنها نیروهای اصلاح‌طلب در شهرداری‌ها بمانند. برای اصلاح‌طلبان، ملاک، شایستگی افراد است. با در قدرت قرار گرفتن اصلاح‌طلبان، مدیریت شهری نباید دچار ازهم‌پاشیدگی شود. همه باید خواهان اصولی در مدیریت شهری باشند که مردم خواهان آنند. کارمندان شهرداری‌ها باید به مرام و روش اصلاح‌طلبی عمل کنند، اما ناپاکان باید از مدیریت‌های شهری حذف شوند. فارغ از هرگونه خط و مشی سیاسی، مدیران و نیروهایی که به تغییر و اصلاح در شهر و مدیریت شهری توجه دارند باید در صحنه بمانند. شواری شهر و شهرداری‌ها باید کاملا شفاف عمل‌کنند. شهروندان باید در جریان پروژه‌ها، قراردادها و بودجه‌های عمرانی شهرداری قرار بگیرند. به‌ویژه در شرایط کنونی که شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، دانستن حق مردم است. مدیران شهری به گونه‌ای در مساله شفافیت مالی عمل کنند که همه آحاد مردم را ناظر بر رفتار خود بدانند. بدون تردید همه شهرداری‌ها ملزم به شفاف‌سازی مالی هستند و اصلاح‌طلبان باید از شفافیت حمایت کرده و در مسیر آن گام بردارند.


 محمدحسین اردکانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها