بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
دبیرشورای‌عالی‌سیاستگذاری‌اصلاح‌طلبان گفت: دولت می‌تواند فضای مناسب برای مدیران جوان و زنان را در کابینه دولت بعدی فراهم کند.

تدبیر24»ژاله فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی فرصت مناسبی برای مطالبه درخواست‌های متفاوت نسبت به دوران پیشین است. به نظر من یکی از مهم ‌ترین مطالبات از دولت به حوزه زنان و جوانان باز می‌گردد که این امر با ترمیم کابینه و استفاده از نیروهای جوان‌تر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه" امیدواریم در دولت آتی فرصت استفاده از ظرفیت زنان شکل بگیرد" ادامه داد: امیدواریم تفاوتی که در دیدگاه، شعارها و تفکری که حامی آقای روحانی دیده می شد در کابینه ایشان نیز دیده شود . در واقع مردم به تفکری که پشتوانه روحانی بود رای داده اند تا مجددا ایشان رئیس جمهور باشد و این تفکرات را از فکر به عمل تغییر دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه امیدواریم جریان تحول گرا و اصلاح گر بتوانند با تاثیر در کابینه روحانی باعث حضور زنان و جوانان در کابینه دولت دوازدهم شود.

فرامرزیان خاطر نشان کرد: به لحاظ سنی و انتقال تجربه ، شرایط  مناسبی بر عرصه مدیریتی کشور حاکم نیست. کسانی را که امروز به عنوان مدیران ارشد این کشور می شناسیم اکثرا بدون هیچ سابقه ای اوایل انقلاب در بدو جوانی وارد عرصه مدیریتی شده و سالهای مدید در بالاترین مراتب سیاسی مدیریتی قرار داشتند.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر امروز فرصت کادرسازی از جانب آن‌ها به جوانان داده نشود فردا با مشکلات جدی ای روبرو خواهیم شد. اگر روند انتخاب مدیران اصلاح نشود باید قبول کنیم که به زودی با کهولت سن مدیریتی روبرو هستیم. مدیران با سن های بالا پویایی و انگیزه لازم برای پیشبرد امور را ندارند. قانون خدمات کارکنان نیز بر این امر صحه گذاشته و به همین جهت است که سنی را برای بازنشستگی تعیین کردند.

دبیرشورای‌عالی‌سیاستگذاری‌اصلاح‌طلبان گفت:‌ با توجه به رویکردها و برنامه های روحانی در دولت یازدهم و باتوجه به شعارهای ایشان در دوران انتخابات امید داریم تا ایشان تحولی در حوزه مدیریتی زنان و جوانان ایجاد کنند . این کار ریسک است و هر ریسکی ضریب خطایی دارد؛ اما واقعا اگر ایشان بتوانند مدلی برای استفاده از این ظرفیت ها طراحی کنند آینده کشور را نجات داده اند.

وی در ادامه گفت:‌ حتی اگر انجام این امور برای دولت دوازدهم مقدور نبود، ایشان میتوانند حامی جریانی باشند که فارغ از هرگونه رانت یا خاص‌گزینی برای حضور در عرصه های مختلف مدیریتی تلاش می‌کنند از طریق این فعالیت‌ها است که کشور ایران می‌تواند در راه توسعه یافتگی قدم بگذارد.

فرامرزیان خاطر نشان کرد: ظرفیت های فکری اصولگرایی همواره سمت‌ها و مشاغل مختلف را در اختیار داشته اما این امر برای اصلاح‌طلبان همیشگی نیست. آقای روحانی باید سعی کند که از این فرصت برای ظرفیت های اصلاح طلبانه استفاده کند، امیدواریم دولت بتواند در این راستا فعالیت های موثری انجام دهد.

دبیرشورای‌عالی‌سیاستگذاری‌اصلاح‌طلبان با اشاره به ضرورت بها دادن به حوزه زنان  گفت:‌تمام زنان توانمند که توانایی مدیریت حوزه‌های مهم را دارند، جزو چهره های معروف سیاسی نیستند. دولت باید این ظرفیت هارا شناسایی کند و بر اساس شاخص‌های مدیریتی آن‌ها را برای حوزه‌های مدیریتی مناسب انتخاب کند. ما می توانیم شاهد حضور زنان در منصب هایی مثل وزارت خانه،‌معاونت وزیر ، مدیرعاملی،‌مشاوره و ... باشیم.

وی گفت: متاسفانه تصمیمات کلان جامعه از نیازهای واقعی زنان به دور است و همین امر باعث می‌شود که زنان نتوانند تمام توانایی های خودرا به منصه ظهور برسانند. اگر در منصب های مختلف مدیریتی زنان حضور داشته باشند این فاصله میان خواست‌ها و قوانین موجود برای زنان کاهش پیدا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها