بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،با اعلام موافقت با مطالبه استاندار البرز مبنی بر افزایش سهم حق آبه استان گفت: این حق استان البرز است که از سهم آب سدهای خود برخوردار باشد و برای تحقق این مطالبه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیگیر خواهیم بود.
تدبیر24»معصومه ابتکارامروز در جلسه کارگروه‌های تخصصی زیست محیطی استان البرز که با حضور استاندار البرز و جمعی از مسئولان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،با اشاره به تراکم۱۰ برابری جمعیت استان البرز در مقایسه با سایر نقاط  کشور گفت: رد پای تغییرات اکولوژیک و تاثیر فعالیت‌های ناشی از محیط زیست در البرز قابل توجه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این ششمین سفرم به البرز برای پیگیری مطالبات حوزه زیست محیطی است، اظهارکرد: استان البرز نیازمند توسعه پایدار و رشد اقتصادی سبز است؛ این در حالیست که آلودگی و تخریب محیط زیست مانع از سبز شدن اقتصاد خواهد بود.

ابتکار درباره مدیریت کاهش آلودگی هوا نیز گفت: در دولت یازدهم با توزیع سوخت یورو ۴ گام‌های مهمی برداشته شد و امروز از وضعیت کیفی و مناسبی نسبت به سال ۹۲ برخوردار هستیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر لزوم هدفمند ساختن مدیریت پسماند اظهارکرد: پسماندهای صنعتی و... باید به چرخه اقتصاد باز گردد. اقتصاد دوار سبب‌ساز رشد و توسعه خواهد شد. چه بسا امروزه بسیاری کشورهای صنعتی که از رشد خوبی برخوردار هستند در زمینه بازیافت و بازچرخانی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ابتکار همچنین با اشاره به اقدامات مثبتی که طی سه سال اخیر در حفاظت از محیط زیست در استان البرز انجام شده است، موضوع پیگیری باغ سیب کرج را خاطرنشان کرد و گفت: ثبت ملی این باغ اهمیت دارد.

وی درباره مقابله با ریزگردها نیز اظهارکرد: چارچوب‌های کلی در این رابطه تصویب و کانون‌های گرد و غبار نیز شناسایی شده است البته اجرای این مهم مستلزم اجرای برنامه‌ای فرابخشی است و سازمان‌های مختلف در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

ابتکار تشکیل مرکز مشترک پایش را از جمله الزامات کلانشهر کرج عنوان کرد و گفت: هفت کلانشهر کشور مرکز پایش مشترک دارند و طبق قراردادی با شهرداری ضرورت‌ها و اولویت‌های آب، هوا و خاک را در این زمینه پیگیری می‌کنند بنابراین نیاز است که مرکز پایش مشترک زیست محیطی در استان البرز تشکیل شود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مسئولیت تمامی بخش‌ها در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا اظهارکرد: البرز نیازمند تدوین برنامه کاهش آلودگی هوا است و باید با قوت و قدرت اولویت‌ها را پیش ببرد.

معاون رئیس جمهورهمچنین با اشاره به لزوم اجرای مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتر در  استقرارصنایع گفت:  برای اجرای این مهم دو نگاه ملی و استانی وجود دارد. از منظر ملی تمرکززدایی رویکرد اصلی است و این مهم در سند آمایش سرزمینی نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

وی افزود: استان البرز هم همانند استان تهران از ظرفیت‌های زیستی خود گذر کرده است و امروز شاهد فشار بیش از حد به محیط زیست هستیم بنابراین ساماندهی صنایع،کاهش آلاینده‌ها و جلوگیری از تراکم با روش‌های اصلاح الگوهای صنعتی مورد تأکید قرار می‌گیرد.

ابتکار با تأکید بر تجهیز صنایع به تصفیه خانه اظهارکرد: ‍تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و برای ساماندهی محیط زیست، فعالیت‌های پایش باید راه اندازی شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه به تعدادی از لوایح تصویب شده دولت در مجلس اشاره کرد و گفت: قانون حفاظت و احیای تالاب‌های ایران، قانون هوای پاک دو طرحی بود که در مجلس به تصویب رسید و تحولات مثبتی را در حفظ و احیای تالاب‌های کشور و کنترل آلودگی هوا خواهد داشت.

ابتکار با بیان اینکه استان البرز عوارض هوای جاده‌ای می‎پردازد،گفت: عوارض ترددهای ملی از این استان باید پیش بینی و از آن پیشگیری شود چراکه استان البرز در روزهای خاصی از سال شاهد ترددهای ۲۹ میلیونی است و همین امر نیز آلودگی هوای البرز را روی مرز قرار می‌دهد.

وی همچنین با تأکید بر عدم استفاده از سوخت مازوت، گفت: باید به نقطه تعادل در سیاست‌های ملی و استانی برسیم.

ابتکار درباره با رودخانه کرج نیز بیان کرد: این رودخانه حفاظت شده است و مصوبه شورای امنیت ملی را دارد بنابراین دستگاه‌ها وظیفه دارند برای ساماندهی آن مشارکت داشته باشند؛ چراکه این  رودخانه یکی از ثروت‌های استان است و وضعیت آن در شورای عالی محیط زیست پیگیری می شود.

معاون رئیس جمهور در پایان با قدردانی از مشارکت ویژه مردم استان البرز در انتخابات گفت: این حضور حاکی از حس مسئولیت و آگاهی مردم شریف استان است و با رای قاطع به دکتر روحانی برای دور دوم با جدیت برنامه‌های دولت دوازدهم را با رویکرد ارتقا و بهبود کیفیت زندگی مردم انجام خواهیم داد.

برچسب ها: ابتکار ، حق‌آبه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها