بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
عمليات يكشنبه شب سپاه و شليك موشك به مواضع تروريست‌ها در سوريه آثار زيادي در داخل و خارج از كشور و همچنين در سطح منطقه از خود برجاي گذاشته است و نكاتي را به همراه دارد.
تدبیر24» صباح زنگنه تحليلگر مسائل بين‌الملل/  نكته اول در كليت اين اقدام است. اين نخستين‌بار است كه جمهوري اسلامي ايران اقدام به پرتاب موشك در خارج از مرزهاي خودش كرده است و اين اتفاق مهمي در جهان شمرده مي‌شود. در واقع عمليات سپاه به جهان نشان داد تمام توليدات صنايع نظامي كشور عملياتي است و به راحتي مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد و قدرت و اقتدار نظامي ايران را نشان مي‌دهد. ما به جهان نشان داديم موشك براي ما يك سلاح دفاعي و در عين حال يك سلاح بازدارنده است و امروز در دفاع از سلامت و امنيت مردم ايران و منطقه مورد استفاده قرار گرفته است. از سوي ديگر اين عمليات يك اقدام بازدارنده نسبت به تكرار برخي حوادث در داخل كشور است. جمهوري اسلامي اعلام كرد كه اين اقدام را در تلافي عمليات تروريست‌ها در تهران انجام داده است و اگر تروريست‌ها بخواهند به اقدامات خرابكارانه خود ادامه دهند بايد بدانند با پاسخ محكم و قاطع ايران رو به رو خواهند شد.
نكته دوم در زمان‌سنجي و هماهنگي و نظم و انضباط لازم اين عمليات است. در نگاه اول هدف اين عمليات جريان‌هاي تروريستي به عنوان يك مجموعه است اما در واقع اين عمليات يك هشدار به حاميان تروريست نيز بود. بر كسي پوشيده نيست كه تروريست‌ها به عنوان يك مجموعه بدون حمايت برخي نهادهاي مالي و نظامي برخي كشورها نمي‌توانستند آنقدر پيشروي داشته باشند و آتش‌‌گستري كنند و منطقه را به آشوب بكشند. جمهوري اسلامي ايران با اين عمليات به كشورهاي حامي تروريسم هشدار داد كه دوران استفاده از تروريسم براي تحميل اراده‌شان بر كشورهاي منطقه گذشته است و جمهوري اسلامي كه تا امروز هزينه‌هاي زيادي در اين مورد داده و صبورانه و نجيبانه از ملت خود و ملت‌هاي منطقه حمايت كرده است به اين رويه پايان خواهد داد و از اين پس هيچ اقدام خرابكارانه‌اي كه امنيت ملتش را تهديد مي‌كند را بي‌پاسخ نخواهد گذاشت.
نكته سوم اما منطقه‌اي است كه مورد هدف موشك‌هاي سپاه قرار گرفته است. در واقع اين عمليات سرعت عمل نيروهاي نظامي ايران را به رخ كشيد و براي درك بهتر اين موضوع بايد به يك مساله توجه كرد. همان‌طور كه مي‌دانيم امروز گروه‌هاي تروريستي در سوريه در محاصره نيروهاي ارتش اين كشور قرار گرفته‌اند و از مهم‌ترين مناطق اين كشور به عقب رانده شده‌اند و امروز تنها محدود به رقه هستند. همين فشارها سبب شده تا تروريست‌ها دست به نقل و انتقال نيروهايش بزنند و نقاط ديگري را براي تجمع خود در نظر بگيرند. در واقع ديرالزور يكي از مهم‌ترين مناطق تروريست‌ها محسوب مي‌شد كه برنامه‌ مهمي براي آن داشتند. به بيان ديگر سپاه پاسداران با هدف قرار دادن ديرالزور نشان داد كه سرعت عمل لازم در مبارزه با تروريست را دارد و با هدف قرار دادن اين منطقه از تبديل شدن اين منطقه به پايتخت ديگري براي تروريست‌ها جلوگيري كرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها