بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
بامداد امروز بوی بدی شهر خاش را فرا گرفت. دقایقی بعد تعدادی از شهروندان دچار مشکلات تنفسی شده و به بیمارستان مراجعه کردند. با روشن شدن هوا شهر به حالت عادی بازگشت. در این میان گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت و منشاء این بو به وجود آمد که مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان در این باره توضیح داده است.

تدبیر24» غلامرضا اربابی در گفت‌وگو ایسنا درباره ماجرای بوی بد در شهرستان خاش اظهار کرد: حوالی 3 بامداد امروز بوی بدی در بخش‌های مختلفی از شهرستان خاش استشمام شد که در پی آن 52 نفر از شهروندان این شهر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون برابر آخرین آمارها، 35 نفر از آنان ترخیص شده و مابقی که عمدتا دارای سابقه بیماری تنفسی بودند، در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در پی این ماجرا بلافاصله جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران شهرستان خاش برگزار شد، اظهار کرد: صبح امروز نیز جلسه مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نیز برگزار شده و درباره این موضوع تصمیم‌گیری و بررسی شد.

اربابی با بیان اینکه از حوالی ساعت 7 صبح امروز این بو از شهرستان خاش رفع شد و تاکنون چنین بویی استمشام نشده است، درباره منشاء این بو گفت: در جلسه صبح امروز، منشاء و دلایل احتمالی ایجاد این بو مورد بررسی قرار گرفته و از کارشناسان و دستگاه‌های مختلف درخواست کردیم تا نظر کارشناسی خود در این خصوص را اعلام کنند.

فعالیت آتشفشان تنها یکی از احتمالات بروز این بو است

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان درباره علل مطرح شده درباره این بو اظهار کرد: کارشناسان موارد مختلفی را مطرح کردند. به عنوان مثال برخی معتقد بودند که فعالیت آتشفشان تفتان ممکن است باعث ایجاد این بو شده باشد. گروهی دیگر فعالیت کارخانه ایزوگام را عامل ایجاد این بو می‌دانستند و برخی دیگر نیز معتقد بودند که منشا این بو می‌تواند از شهرک صنعتی خاش باشد؛ اما تاکنون تمامی این موارد در حد احتمال و گمانه‌زنی اولیه بوده و هیچ چیز به شکل قطعی اعلام نشده است.

اربابی با تاکید بر اینکه علت بروز این پدیده همچنان در دست بررسی است گفت: با مشارکت محیط زیست، کارشناسان زمین‌شناسی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط بررسی منشاء این بو آغاز شده و البته به نظر نمی‌رسد که دوباره چنین پدیده‌ای در شهرستان خاش تکرار شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها