بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
اگر جزو افرادی هستید که هرروز استحمام می‌کنید باید منتظر این مشکلات سلامتی و ابتلا به بیماری‌های مزمن باشید، میزان نیاز به استحمام به عوامل مختلفی وابسته است که باید آن‌ها را بشناسید.
تدبیر24»استحمام روزانه از زمان اختراع دوش حمام در دنیا رایج شده که تا قبل از آن و در قرن‌های پیش به دلیل مشکل بودن استحمام و تامین آب افراد کمتر حمام می‌کردند.

استحمام روزانه در عصر حاضر بیشتر از آنکه نقش از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها را داشته باشد به یک کار تفریحی و صرفاً برای از بین بردن بوی تعریق بدن تبدیل شده است.

برخی از افراد روزانه یک تا چند نوبت استحمام می‌کنند که باعث می‌شود تا چربی‌های مفید بر روی پوست و مو‌های آنها از بین برود و بیشتر دچار مشکلاتی مانند خشکی و ترک‌های پوستی، قرمزی و خارش پوست بدن، ایجاد اگزما، ریزش مو، چین و چروک بر روی صورت و موخوره در انتهای ساقه مو‌های خود شوند.

استحمام با آب بسیار گرم می‌تواند آسیب بیشتری به پوست و مو‌ها وارد و فرد را دچار مشکلات پوست و مو کند.

کارشناسان دانشگاه‌های منچستر، ادینبورگ، لنکستر و ساوتهمپتون با تحقیق بر روی داوطلبان بزرگسال دریافتند از هر چهار نفر سه نفر روزانه استحمام می‌کنند.

این آمار به ویژه در خصوص بانوان بیشتر است و بیشتر آنها با هدف زیبایی و پاکیزگی، روزانه تا چندین نوبت استحمام می‌کنند.

به غیر از آب که می‌تواند به دلیل فشار دوش حمام به پوست آسیب برساند، استفاده از انواع شامپوها، لوسیون‌ها و صابون‌ها هم یکی دیگر از عوامل آسیب و مشکلات پوست و مو هستند که سبب ریزش موی سر می‌شوند.

استحمام روزانه با آب گرم برای سالمندان چندان توصیه نمی‌شود، زیرا همزمان با افزایش سن پوست بدن نازکتر شده و سلول‌های پوستی آب بیشتری را ازدست می‌دهند، استحمام نیز باعث تبخیر آب از سطح سلول‌ها شده و سبب تسریع روند پیری پوست، افزایش احتمال بروز عفونت و التهابات پوستی می‌شود.

براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند هر سه روز یکبار استحمام کنند تا پوست بدن آنها فرصت کافی برای تولید چربی‌های مفید سطح پوست را داشته باشد.

اشخاص به ویژه درفصول گرم سال از استحمام با آب گرم خودداری کنند، زیرا می‌تواند باعث خشکی و ایجاد التهاب پوستی شود و به جای آن از آب ولرم یا حتی سرد استفاده کنند که برای سلامت پوست بسیار مفید است.

مدت زمان استحمام بیشتر از یک ربع ساعت نباید باشد، زیرا اقامت طولانی در حمام علاوه بر هدر رفت آب باعث پیری پوست، بروز التهاب و قرمزی آن می‌شود.

پس از استحمام خشک کردن بدن با حوله نرم و نیز استفاده از کرم مرطوب کننده بدن می‌تواند به حفظ طراوات و شادابی پوست بدن کمک کند.

خوردن مایعات فراوان در طول روز باعث کاهش بوی نامطبوع تعریق بدن می‌شود، همچنین تعویض روزانه البسه نیز از راه‌های حفظ بهداشت و سلامت بدن است.

تنها در خصوص برخی بیماری‌های مزمن بویژه بیماری‌های پوستی فرد نیازبه استحمام روزانه دارد تا از تشدید عوارض بیماری جلوگیری شود.
برچسب ها: هشدار ، حمام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها