بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
در پی انتشار گزارشی درباره تخلفات گسترده در مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی؛
به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پی دریافت گزارش‎های متعدد از وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریت فولاد مبارکه و همچنین بدهی‎های این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی، در پایان تعطیلات مجلس، پرونده «فولاد مبارکه» در کمیسیون جهت بررسی‎های دقیق‎تر باز می‎شود.

تدبیر24»به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پی دریافت گزارش‎های متعدد از وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریت فولاد مبارکه و همچنین بدهی‎های این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی، در پایان تعطیلات مجلس، پرونده «فولاد مبارکه» در کمیسیون جهت بررسی‎های دقیق‎تر باز می‎شود.

با انتشار گزارشی درباره تخلفات یک شرکت خصولتی در رویداد۲۴ ذیل عنوان «فولاد مبارکه؛ بنگاه صنعتی و اقتصادی یا بنگاه سیاسی و انتخاباتی» نمایندگان مجلس درصدد برآمده اند تا نسبت به تخلفات این شرکت ورود پیدا کنند و بنا است تا اعضای کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

گزارشی که رویداد۲۴ منتشر کرد اشاره داشت به عزل و نصب‎های بی ضابطه و عمدتا با اهداف سیاسی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سطحی گسترده انجام گرفت. این مجموعه خصولتی بزرگ که تنها در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته دارای زیر مجموعه های است که هنوز توسط گروه علی اکبر محرابیان، وزیر صنعت و معدن دولت محمود احمدی‌نژاد اداره می‌شود و برخی از مدیران به دلایل سیاسی و انتخاباتی به طور ناگهانی برکنار و دوستان دولت گذشته جایگزین آنان شدند.

پس از انتشار این گزارش مخاطبان رویداد۲۴  اقدام به ارسال پیام‎ها و حتی اسنادی که حکایت از اطلاعات دقیق درباره شرایط حاکم بر فولاد مبارکه و وضعیت نابسامان و شیوه مدیریتی حاصل از ابهامات گسترده در این مجموعه داشت کردند که تعداد کمی از آنها منتشر شده است که همگی بر وجود ابهام در اداره این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی تاکید دارد. براساس گفته مخاطبان پایگاه خبری رویداد 24 گستره تخلفات مالی و اداری و سو مدیریت در این مجموعه خصولتی فراتر از دایره مجموعه است و در ظاهر دامن کسانی که باید از مدیران این فولاد مبارکه حساب کشی کنند را نیز در برگرفته است.

با توجه به موارد فوق به نظر می‎رسد نمایندگانی که به منظور بررسی مشکلات مردم وارد خانه ملت شده‎اند باید به طور جد این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند، البته در گفت‎وگوهای خبرنگار ما با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظر می‎رسد برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن درصدد بررسی‎ شیوه اداره فولاد مبارکه برآمده‎اند و نتیجه چگونگی آن بعد از تعطیلات مجلس مشخص خواهد شد.

سوال از وزیر دررابطه با فولاد مبارکه مطرح است

محمد رضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی دررابطه با وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریتی فولاد مبارکه به رویداد۲۴ گفت: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت، اطلاعات به روزو دقیقی درباره فولاد مبارکه نداریم. اما کمیسیون درصدد برآمده تا درباره بررسی وضعیت این شرکت خصولتی قدم‎های مهمی را بردارد.

وی در این رابطه توضیح داد: هنوز درباره چگونگی بررسی اعضای کمیسیون تصمیم قطعی صورت نگرفته و بنا است سوال از وزیر در این خصوص مورد بررسی قرارگیرد.

بدهی سنگینی متوجه فولاد مبارکه است

عبدالله رضیان، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص به رویداد۲۴ گفت: قرار بود جلسه‎ای با مدیران فولاد مبارکه صورت گیرد که هنوز به مرحله اجرا گذارده نشده است.

وی درباره موضوع جلسه احتمالی مجلس با مدیران فولاد مبارکه اظهار داشت: چالش‎ها و مشکلاتی عدیده‎ای فولاد مبارکه را مورد توجه قرارداده که متاسفانه بدهی سنگین این شرکت یکی از آن مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد. انشالله هفته بعد از تعطیلات با شروع کار مجلس بدهی‌ها و شیوه مدیریت این شرکت موردبحث قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص فساد مدیریتی در فولاد مبارکه بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم، موضوع موردبحث در کمیسیون به دلیل بدهی‌ها است زیرا مجموعه بزرگی را دربرمی گیرد و درصورتی‌که به چالش کشیده شود، کشور با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو مجلس با حساسیت زیاد پیگیر این موضوع است و در صورت لزوم از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کند ولی در حال حاضر بحث تحقیق و تفحص ویا طرح سوال از وزیر مطرح نیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها