بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
پس از ۱۶ سال حاکمیت بلامنازع جناح اصولگرا بر سرنوشت شهرداری تهران، اکنون نوبت به حاکمیت شورای اسلامی یکپارچه اصلاح‌طلب رسیده است.
عملکرد موفق شورای شهر پنجم در تهران و شهر‌های بزرگ به معنی موفقیت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و ادامه کارآمدی بیشتر این شوراست. عملکرد دو‌ساله اعضای شورای شهر تهران موجب خواهد شد مردم در انتخابات دو سال آینده مجلس به جریان اصلاحات و شورای عالی مجددا اعتماد کنند. این روند نیازمند چه پارامترهایی است؟ با عنایت به اینکه برخی چشم‌به‌راه آغاز اختلاف در بین اعضای شورای شهر و در نهایت شکست شورای عالی هستند، در نتیجه در دو سال پیش رو باید 1- حفظ و تقویت اتحاد در مجموعه شوراها در نظرگرفته شود. ۲- انتخاب یک هیات‌رئیسه کارآمد در نظر اعضای شورای شهر باشد. ۳- انتخاب شهردار تهران به لحاظ جایگاه مدیریت شهری براساس معیارهای تخصصی صورت بگیرد. ۴- انتخاب مسئولان کمیسیون‌ها و دیگر تشکیلات موردنیاز شهرداری با دقت صورت گیرد. ۵- تهیه و اولویت‌بندی برنامه‌ها از نکات مهمی است که باید از هم‌اکنون مشخص و رتبه‌بندی شود. ۶-طراحی سیستم کارآمد نظارت، ارزیابی و ارزشیابی روندها و انجام کارها و استفاده بهینه از اهرم تشویق و تنبیه در دستور کار جدی اعضای شورای شهر پنجم قرار بگیرد. اهل فن تصدیق می‌کنند انجام خوب مراحل شش‌گانه سابق‌الذکر در گرو داشتن استراتژی واقعی و جامع است. فرصت باقیمانده تا شروع به کار رسمی شورا می‌باید صرف تهیه استراتژی این شورا شود؛ آنچه باعث خواهد شد وحدت آسیب نبیند و خطاها و حواشی به حداقل رسیده و مسیر حرکت و دورنمای اداره شهرداری روشن شود. تهیه استراتژی با رعایت موارد شش‌گانه بالا و کار شبانه‌روزی نیاز فوری امروز شهرداری تهران برای خروج از این شرایط بغرنج فعلی است. شنیدنی‌ها حکایت از آن دارد قدم اول برای تعیین شهردار از بین اعضا یا غیر اعضا با رعایت وحدت، برداشته شده است. اما بعد از استراتژی، مهم‌ترین مسئولیت شورا شناسایی و انتخاب شهردار است. شهردارتهران باید دارای دید برنامه‌محور بوده و از آزمون و خطا پرهیز داشته باشد و از تجربیات موفقیت‌آمیز داخلی و خارجی استفاده کند، از سلامت روحی و جسمی بهره‌مند، دارای تیم کاری مجرب و مجری مصوبات شورا باشد و از تقابل و تعارض با نظر شورا پرهیز کند. در ضمن به دنبال جلب همکاری حداکثری هیات دولت و بخش‌های دیگر نظام باشد.


علی محمد نمازی، نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها