بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
راهپيمايي روز قدس امسال از چند منظر قابل تامل و با اهميت است، چرا كه مدتي است رژيم صهيونيستي و حاميان آن تلاش مي‌كنند با ايجاد حاشيه‌هاي فرعي و خصوصا با حمايت از جريان تكفيري داعش و بحران‌سازي در سوريه، افكار عمومي را از فلسطين دور كنند.
تدبیر24»از سويي ائتلاف امريكا با عربستان سعودي براي تحريك حاميان تروريست تلاش مي‌كنند با ايجاد جبهه‌هاي قبيله‌اي و مذهبي به جاي جبهه‌هاي اعراب و اسراييل و كفر و دين و مسلمان و صهيونيسم، موضوع را به داخل كالبد كشورهاي اسلامي بكشانند تا افكار عمومي را از مسائل خارجي و بين‌المللي دور كنند. همچنين آغاز سناريوي تجزيه سوريه و عراق مي‌تواند زنگ خطري باشد براي جهان اسلام كه بايد در مورد آنها مردم را هوشيار و تلاش كرد تا جهان اسلام را متحد و منسجم كرد. به همين دليل روز قدس امسال از اهميت خاصي برخوردار است. روزي كه مي‌توان با شعارهاي وحدت بخش، جهان اسلام را به وحدت فراخواند. از سويي در هفته‌هاي گذشته شاهد شيطنت‌هاي گروه‌هاي تروريستي به دو مركز مهم ايران بوديم. حمله به آرامگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني كه نمادي ديني و مذهبي و وحدت بخش براي ما است و مجلس شوراي اسلامي كه نمادي از ملت و اقوام مختلف و هويت ما است. اين اقدامات و شيطنت‌هاي تروريستي گرچه با درايت نيروهاي نظامي ما و موشكباران مقر نيروهاي داعش توام بوده و ضرب شست محكمي را به استكبار و تروريست نشان داده، ولي روز قدس فرصت مناسبي است تا با موج خروشاني كه ايجاد مي‌كنيم، پيام سياسي خود را نيز به جهان اعلام كنيم، تا به دنيا با فريادهاي‌مان اعلام كنيم كه ما كشوري ماجراجو نيستيم بلكه برعكس كشوري هستيم صلح جو و صلح‌طلب و حامي آرامش. اگر هم اقدامي در برابر شيطنت‌هاي استكبار مي‌كنيم، فقط و فقط جنبه دفاعي دارد. در حقيقت چنين اقدام‌هايي بيشتر جنبه جهاد دفاعي دارد نه جنبه تهاجمي. از سويي بايد به سخنرانان‌مان در اين مراسم يادآور شويم كه به جاي آنكه تمام هم و غم خود را به اختلاف‌هاي داخلي معطوف كنند، با تشريح وضعيت بين‌المللي و وضعيت جهان اسلام درحالي كه خشونت و داعش زاييده استكبار است، تلاش كنند تا با هوشيار‌سازي مردم، استكبار را در رسيدن به اهداف‌شان ناكام بگذارند. درهمين خصوص بنده نيز به عنوان جزو كوچكي از اين جامعه و در جايگاه رييس بنياد صلح از تمامي علاقه‌مندان به سرنوشت فلسطين و همه آنهايي كه براي دفاع از صلح و آرامش تلاش مي‌كنند، دعوت مي‌كنم با حضور پرشور خود در راهپيمايي اين روز بزرگ، نه تنها مشت محكمي بر دهان حاميان تروريست و استكبار بزنند كه با حضور خود بار ديگر پيام صلح‌طلبي ايران و ايراني را فرياد كنند؛ فريادي كه درعين حال پيام صلح را در بردارد، پيام اتحاد و قدرت غيورمردان و زنان اين كشور را نيز به گوش جهانيان خواهد رساند.


محسن رهامي حقوقدان و رييس بنياد صلح


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها