بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
با توجه به افزایش مقاومت حشرات در برابر آفات شیمیایی، پژوهشگران پارک علم و فناوری گیلان با استفاده از 3 نوع گیاه، حشره‌کشی را برای دفع حشرات موذی خانگی عرضه کردند و به گفته آنها از این محصول در یک بیمارستان و خوابگاه استفاده شده است.
تدبیر24»آیدین زیبایی، مجری طرح با اشاره به استفاده از حشره کش‌های شیمیایی،‌ گفت: امروزه استفاده از حشره کش‌های شیمیایی مشکلات فراوانی چون آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد انواع سرطان‌ها و مقاومت آفات را ایجاد کرده است.

وی از تولید حشره کش‌های گیاهی خبر داد و اظهار کرد: این حشره‌کش با استفاده از اسانس‌های گیاهی تولید شده و می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای انواع حشره‌کش‌های شیمیایی معرفی کرد.

زیبایی، فرمولاسیون این حشره را بر پایه عصاره 3 گیاه عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر آن حلال‌های این حشره‌کش نیز بر پایه گیاهان است.

مجری طرح با تاکید بر اینکه این حشره‌کش برای حشرات خانگی تولید شده است، خاطر نشان کرد: این حشره‌کش برای از بین بردن انواع حشرات خانگی چون سوسک، پشه و مورچه کاربرد دارد و زمان ماندگاری آن نیز یکی دو روز کمتر از حشره‌کش‌های شیمیایی است.

این محقق، با تاکید بر اینکه این محصول پس از اجرای آزمون‌های مختلف دارای تائیدیه علمی از دانشگاه آرهوس دانمارک است، یادآور شد: این محصول برای از بین بردن ساس در یکی از بیمارستان‌های ساوه و خوابگاه دانشگاه تهران استفاده شده است.

زیبایی با اشاره به نحوه اثرگذاری این حشره‌کش بر روی حشرات توضیح داد: نقاط اثرگذاری این حشره‌کش از طریق سیستم گوارشی،‌ تنفسی و پوستی است و در صورتی که حشره از محل‌هایی که این حشره‌کش پاشیده شده است، عبور کنند؛ از طریق جذب سیستم گوارشی و تنفسی از بین می‌روند.

وی یکی از مشکلات حشره‌کش‌های شیمیایی را مقاومت آفات به آن دانست و ادامه داد: این در حالی است که این حشره‌کش هیچ نوع مقاومتی در حشرات ایجاد نخواهد کرد.

این محقق، عدم آلودگی‌های زیست محیطی را از نقاط قوت این محصول عنوان کرد و افزود: این حشره‌کش قابل استفاده در اماکن عمومی و فضا بسته است و قادر به دورکردن سریع حشرات موذی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها