بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
موشک میانبرد ایرانی که از سوی سپاه از استان کرمانشاه در بحران منطقه‌ای علیه گروه تروریستی داعش به کار گرفته شد بیش از هر چیز یک پیام دعوت برای همه کشورهای منطقه علیه مبارزه با تروریست و جدیت این بحران است.
تدبیر24»این اقدام که با خود واکنش‌های گسترده‌ای در بر داشت و برخی از رسانه‌های فرامرزی و مرزی از آن سوء برداشت کردند و به عنوان یک تهدید منطقه‌ای از آن نام بردند اما در حقیقت اقدام اخیر ایران بیانگر تصمیم جدی ایران برای مبارزه با تروریسم است. در این میان دولت‌هایی مانند عربستان و آمریکا که تا به امروز با صراحت موضع خود را نسبت به تروریست روشن نکردند در بیان شعارهایی علیه تروریست سر می‌دهند اما عملا علیه ملت‌ها و حقوق آنها اقدام می‌کنند باید هر چه زودتر موضع خود را نسبت به تروریست روشن سازند. کشورهای منطقه و به طور کل نظام بین‌الملل قبل از اینکه تهدید تروریست سراسر جهان را در بر بگیرد باید از حمله اخیر داعش به تهران و اقدام موشکی ایران به موضع داعش در استان دیرالزور درس گرفته و نشان دهند که سیاست آنها به راستی مبارزه با تروریست بوده و یا حمایت از آنهاست. اما اقدام موشکی ایران در بحران منطقه‌ای امروز اگرچه قابل پیش‌بینی بود اما به راستی گام متمایزی است و بیانگر ضرورت همکاری همگان در مبارزه با تروریسم است. بدون تردید اقدام موشکی اخیر ایران در تحولات منطقه‌ای و مواضع رسمی برخی از کشورها مانند عربستان و آمریکا به عنوان دو بازیگر مهم در بحران منطقه تاثیرگذار خواهد بود. اکنون آنچه که پر واضح است سایر کشورها در منطقه و نظام بین‌الملل باید تصمیم بگیرند که با ایران در خط مبارزه علیه تروریسم همکاری می‌کنند یا با ادامه بازیگری در جبهه تروریسم درصددند که ملت‌ها را تضعیف کنند و با اشغال سرزمین‌ها و کشتار ملت‌ها، آنها را به تدریج از بین ببرند به هر روی این اقدام که با اطلاع دولت سوریه و عراق انجام شد مورد استقبال روسیه قرار گرفت توان جدیدی به توان‌های موجود در محور مقاومت علیه تروریست اضافه کرد. بنابراین اراده و جهت‌گیری مشخص ایران به طور کل محور مقاومت در مسیر مبارزه با تروریست پیش خواهد رفت تا در نهایت به پدیده تروریسم در منطقه پایان دهد. بنابراین آمریکا که همچنان تلاش می‌کند در سرزمین سوریه بدون اجازه دولت سوریه به ایجاد پایگاه برای حمایت از نیروهای تروریستی در جنوب و شمال سوریه برای اشغال استان الرقه یا دیرالزور در جنوب شرقی سوریه اقدام کند باید تصمیم بگیرد که دست از حمایت ازگروه‌های تروریستی و اشغال سرزمین سوریه بردارد و اجازه دهد که مردم این کشور با حمایت متحدان دولت سوریه به پاکسازی سرزمین خود ادامه دهند و منطقه‌ای امن و عاری از خشونت و تروریسم بسازند. امروز برای از میان برداشتن تهدید تروریسم منطقه و جهان چاره‌ای ندارد جز آنکه به پیام دعوت و هشدار ایران در مبارزه با تروریست پاسخ دهد.


صباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها