بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
معاون شهردار تهران گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک مقرر شد تا دسترسی همسطح بزرگراه صدر به تونل نیایش در مسیر شرق به غرب تنها برای دسترسی اضطراری و امدادی مورد استفاده قرار گیرد.
تدبیر24»مازیار حسینی به انسداد مسیر شرق به غرب هم سطح بزرگراه طبقاتی صدر اشاره کرد و گفت: طبق طراحی های اولیه، دسترسی صدر، همسطح به تونل شمالی نیایش و همچنین دسترسی تونل جنوبی به پل شهید صدر جهت مواقع اضطراری پیش بینی شده بود، اما به دلایل مختلفی زیر بار ترافیکی رفته بود و همین امر باعث ایجاد بار ترافیکی اضافی در این مسیر شده بود، به همین منظور از روز 29 خردادماه جهت کاهش بار ترافیکی شرق به غرب همسطح بزرگراه صدر به تونل نیایش از ساعت 7 صبح تا 23 شب ، دسترسی اضطراری و امدادی مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته پلیس راهور جهت جلوگیری از سنگین شدن بار ترافیکی شرق به غرب پل صدر و روانسازی ترافیک، صدر همسطح را در ساعات7 تا 8 صبح ورودی تونل شمالی مسدود می کرد،  ادامه داد: در واقع پلیس راهور با توجه به شرایط و دانسته های خود محور را فقط یک ساعت در صبح مسدود می کرد که پس از ارائه موارد آماری و کارشناسی از سوی مرکز کنترل ترافیک شهر تهران به پلیس راهور تصمیم به انسداد دو ساعته پیک صبح گرفته شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که باز بودن دسترسی بزرگراه صدر همسطح به تونل شمالی نیایش موجب ایجاد گره ترافیکی در محل تقاطع این دسترسی با خروجی پل صدر به تونل می شد، بیان کرد: می توان گفت که باز بودن این مسیر دسترسی، عامل مهمی در ایجاد تراکم سنگین در ابتدای تونل و صدر همسطح و همچنین ترافیک سنگین عرشه پل می شود.

وی با اشاره به استفاده شهروندان به مسیرهای جایگزین ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود تا از مسیرهای دسترسی بزرگراه امام علی(ع)، کامرانیه، قیطریه و بلوار کاوه به پل صدر جهت ورود به تونل نیایش استفاده کنند.

به گفته حسینی، همچنین در مسیر شریعتی شمال به جنوب شهروندان می توانند با ورود به بلوار صبا به سمت شرق حرکت کرده و از آنجا با طی مسیر از بلوار کاوه شمال به جنوب وارد پل صدر شوند. در مسیر شریعتی جنوب به شمال نیز خودروها می توانند از خیابان کلاهدوز و بلوار کاوه جنوب به شمال و یا بلوار صبا وارد پل صدر شوند.

وی با اشاره به کاهش بار ترافیکی بزرگراه صدر همزمان با انسداد مسیر دسترسی اضطراری و امدادی شرق به غرب تونل نیایش بیان کرد: این اقدام باعث توزیع مناسب بار ترافیکی روی پل صدر و طبقه همسطح صدر شده و زمان سفر تا یک ساعت کاهش پیدا کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به انسداد مسیر غرب به شرق تونل نیایش به طبقه همسطح بزرگراه صدر یادآور شد: در روزهای 5 شنبه ، از ساعت 12 تا 23  نیز این دسترسی مسدود شده که این کار از تداخل بار ترافیکی صدر با شریعتی کاسته و ترافیک صدر همسطح روان تر می شود.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده از انسداد 2 ساعته این مسیر از تاریخ 3 مهر سال گذشته تاکید کرد: تخلیه ترافیک سنگین شرق به غرب پل صدر در زمان کمتر، عدم تراکم ترافیک در ابتدای تونل شمالی نیایش، عدم تداخل و کندی حرکت در بزرگراه صدر همسطح در محدوده ورودی به تونل نیایش و در نهایت برنامه ریزی سفر شهروندان با هدف تغییر رفتار در شبکه طی مدت یک هفته مهمترین نتایجی بود که به دست آمد.

به گفته وی، اضافه شدن ترافیک صدر همسطح به جریان ورودی از پل صدر به تونل باعث تداخل بار ترافیکی و متعاقب آن پس زدگی به روی پل صدر می شود.

حسینی تاکید کرد: نمودار طول صف ترافیک روی پل صدرنشان میدهد حذف جریان ترافیک صدر همسطح، موجب کاهش طول صف روی پل شده و طول زمان اوج ترافیک نیز 45 دقیقه کاهش می یابد. علاوه بر آنکه حذف جریان ورودی از صدرهمسطح،تداخل ایجاد شده این تقاضا با جریان مستقیم ترافیک را حذف کرده و به بهبود تردد درصدر همسطح کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی های انجام شده از طریق سامانه نظارت تصویری گفت: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده در زمان انسداد، حتی در صورت باز بودن مسیر تقاضا برای ورود به تونل از صدر همسطح به میزان 3 خودرو در 5 ثانیه کاهش یافته و نتیجه های ترافیکی مسیر صدر همسطح بهبود می یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها