بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
هرکس با روح اسلام و معارف و مبانی قرآن آشنایی مختصری داشته باشد، می‌داند که محصول مشترک جهاد، قتال و دفاع در این آیین برای دستیابی به صلح، برقراری همزیستی مسالمت‌آمیز و تفاهم بر سر پایبندی به حقوق انسانی و در نهایت برپایی تعامل آمیخته با صلح و صفای جوامع انسانی در کنار یکدیگر است؛ در غیر این ‌صورت جنگ و قتال به منظور قدرت‌نمایی، کشورگشایی، ظلم‌گستری و هوی‌و‌هوس‌تابی در دین ما، محکوم و مطرود دانسته شده است.
تدبیر24»١- هرکس با روح اسلام و معارف و مبانی قرآن آشنایی مختصری داشته باشد، می‌داند که محصول مشترک جهاد، قتال و دفاع در این آیین برای دستیابی به صلح، برقراری همزیستی مسالمت‌آمیز و تفاهم بر سر پایبندی به حقوق انسانی و در نهایت برپایی تعامل آمیخته با صلح و صفای جوامع انسانی در کنار یکدیگر است؛ در غیر این ‌صورت جنگ و قتال به منظور قدرت‌نمایی، کشورگشایی، ظلم‌گستری و هوی‌و‌هوس‌تابی در دین ما، محکوم و مطرود دانسته شده است.  این سخن، همان مفهوم، صدور فرهنگ، روح و اندیشه انقلاب اسلامی است که امام راحل عزیز انقلاب، به‌عنوان یک مشی و مرام پیش‌روی انقلابیون گشودند و مراد خویش از صدور انقلاب را، صدور فرهنگ انقلاب دانستند. 

٢- دیربازی است که مورچگانی با تکیه بر آذوقه‌های ازپیش‌داشته و آورده قدرت‌های خارجی حامی خود! در این منطقه، هوس فیل‌سواری، فیل‌بازی و فیل‌نمایی کرده و حد و اندازه و نقش خود را در برقراری صلح و آرامش و همزیستی ملت‌های مسلمان خاورمیانه فراموش کرده‌اند و هر روز با بلواآفرینی و فتنه‌سازی و حمایت‌تراشی از نیروهای خارجی در هوی‌و‌هوس‌گستری و سترگ‌نمایی، زمینه ژاندارم‌سازی خود را در منطقه به رخ می‌کشند. روزی همه آنها به پشت و پناه صدام درآمدند و جنگ هشت‌ساله را بر انقلاب نوپای ایران تحمیل و روزي دیگر صدام را برای حمله به کویت تشویق و حمایت و روزهایی هم برای تقویت قدرت، آرامش همسایگان، فرصت‌ها و دلارهای نفتی خود را هزینه تحکیم حضور قدرت‌های خارجی و پایگاه نظامی آنها در منطقه کردند. 
٣- در میان کشورهای منطقه، عربستان که تا دیروز با تکیه بر منابع دینی و ثروت‌های مادی در پی ترویج ایدئولوژی وهابیسم برای یک مبارزه فکری-سیاسی! با مذاهب اسلامی و از جمله تشیع برآمده بود، امروز تغییر جهت داده و جنگ ایدئولوژیک خود را به وجه نظامی و چریکی بسط داده و با تهدید و ارعاب کشورهای کوچک‌تر از خود، حمله نظامی مستقیم به کشورهایي مانند قطر، عمان و... را همچون یمن خاطرنشان كرده و در کشورهایي مانند سوریه، عراق و... هم ردپایی از اقدامات چریکی! خود بر جای گذاشته و به اثبات رسانده است؛ تا جایی که زایش پی‌درپی جریانات چریکی و تروریستی رنگارنگ او نظیر القاعده، طالبانیسم، النصره، داعش و... امروز همه دنیای انسانی غرب و اخیرا ایران را هم دربر گرفته است و تهدید مي‌كند. 
٤- صبر، مدارا و حوصله ایران اسلامی در سه دهه اخیر بیش از آنکه باعث ملاحظه حقوق همسایگی از سوی عربستان شود، موجب سوءاستفاده گسترده‌تر از اقدامات نظامی و تروریستی و به‌آشوب‌کشاندن آرامش منطقه خاورمیانه شده است تا زمینه‌ای را برای برهم‌زدن نقشه خاورمیانه از سوي استکبار آمریکایی فراهم كنند! 

بزرگ‌ترين پيام ظهور و بروز قدرت موشکی ایران متوجه مثلث شوم اتحاد عربی، غربی و عبری (صهیونیستی) است. پیام راهبردی موشک‌های نخستین! ایران آن است که آتش‌بازان منطقه‌ای از شرارت‌ها، فتنه‌سازی‌ها و ترویج ترقه‌بازی‌های سیاسی و نظامی دست بشویند و منافع و آرامش در کنار هم زندگی‌کردن را بر فتنه‌سازی علیه دیگران و تجاوز نسبت به حقوق همسایگان ترجیح بدهند. 
٥- پیام استراتژیک موشکی ایران آن است که مزدوران و سربازان خارجی مستقر در منطقه، هر یک باید به خانه‌های خود بازگردند و رژیم‌های افسرده و لجوج مستقر در منطقه، دموکراسی و حق مردم و تعیین سرنوشت خود و ملت‌هایشان را پیشه و آینده خود كنند. دکترین کاربرد موشکی ایران مبتنی بود بر: 
- ٤٠ سال صبر و خویشتن‌داری و (زمان‌شناسی) 
-  (حق‌شناسی) و پاسخ به تجاوز جهانی و دفاع از منافع ملی در برابر یک گروهک گستاخ و متجاوز به دین و دنیای مردم ایران و منطقه و جهان انسانی! 
- آن‌سان‌که، پیام غایی و درک محضر اخلاق باطنی و دقت موشکی ایران! چیزی بیشتر از یک نهیب برای آشنایی با حقوق یکدیگر و چیزی جز صدور فرمان انسانی به مفهوم «هرکس به جای خود» نبوده و نیست!! 
داعش هرگز تصور نکرده بود که براساس منطقه «هر زدی، خوردی در پی دارد»، به «خورد»ی این‌چنین جانانه گرفتار شود! 

محمدعلی زم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها