بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
فاضل میبدی
تدبیر24»از روزی که شعار مرگ بر این و آن در کشور جزو شعار انقلاب شد و ادامه پیدا کرد و در خطبه‌ های نماز جمعه کشیده شد و در راهپیمایی ها با فریاد مردم عجین گشت، کاش فقهاء از لحاظ دینی نظر خود را روشن می‌ساختند. کاری که روز جمعه در راهپیمایی روز قدس صورت گرفت و علیه رئیس جمور کشور شعار مرگ و نفرین داده شد با هیچ منطق دینی و اخلاقی سازگار نبود.

اگر روزی که شعار مرگ بر بازرگان  در نماز جمعه داده شد بزرگان کشور موضع می‌گرفتند و فقهاء نهی می کردند، شاید امروز شاهد این اتفاقات را تلخ نبودیم.

چه بدعت دینی و سیاسی از این بالاتر که مکرراً در راهپیمایی ها شعار مرگ و خشونت داده شود و بزرگان نظام را با شعار مرگ و اعدام نشانه روند. در این سال ها چه سودی با این شعارها نصیب کشور و منافع ملی گشته است؟

از آقایی که کنسرت در فلان شهر را منافی شأن امامت می‌داند، باید پرسید آیا این نوع شعارها علیه رئیس جمهور کشور منافی ‌شأن اسلام نیست؟ چرا فریاد وااسلاما در چنین شرایطی بلند نمی شود؟

روز جمعه عده ای معدود و هدایت شده به بیش از ٢٤میلیون نفر که رئیس‌جمهور را با رأی شان برگزیده‌اند، توهین کردند. در چنین شرایطی انتظار این است که رئیس محترم قضاء برای برخورد با این جرم بزرگ اجتماعی برخورد کند. در حقیقت می توان شعارهای روز قدس علیه رئیس جمهور را در ادامه جریان حمله خودسرها به سفارتخانه ها دانست.

در زمان تهاجم خودسرها به سفارت عربستان نیز تاوان بزرگی از سرمایه کشور برای این رفتار خودسرها پرداختیم. متأسفانه عده ای حیات و منافع خود را در آشفته ساختن اوضاع می‌بینند که در پاسخ به این افراد باید گفت چنین وضعی به سود هیچ‌کس نخواهد بود.

شگفتا که ٣٨ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گذشته است و برخی هنوز حیات خود را در ایجاد تنش در داخل کشور می‌دانند و با طرح شعار مرگ و حبس، به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهند.

حال این سؤال مطرح است که زمان صلح و دوستی کی فرا‌ می‌رسد؟

در شرایط کنونی از یک سو با گروه تروریستی داعش در خارج مبارزه می‌کنیم که فعل شایسته و به حقی است اما از سوی دیگر در داخل داعش‌پروری می‌کنیم و خصلت‌های داعشی را که اساس آن خشونت است، ترویج می‌نماییم.

مشکل اصلی این جاست که متأسفانه این کارها به نام دین انجام می‌شود. همچنان که داعش کارهای خود را به عنوان دفاع از دین انجام می‌دهد؛ جنایتی که داعش مرتکب می‌شود و شعار مرگ علیه رئیس جمهور که برخی خودسر در راهپیمایی روز قدس سر دادند از یک خاستگاه است.

صدها عالم دینی در حوزه ها این نوع شعارها را ضد اسلام می‌دانند. چرا باید اسلام خشونت‌گرایانه که همواره دنبال مرگ است، ترویج شود؟ چرا باید اخلاق و دین و شریعت به دست عده ای این چنین تحریف شود. چرا باید در قالب مداحی در تریبون نماز جمعه علیه برجام شعر گفته شود. خطبا به اندازه کافی برجام را نقد کرده اند، اما در قالب مداحی از زبان جوانی که شاید الفبای سیاست را نداند، چنین کاری

زیبنده نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها