بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مصرف نوشابه با غذا علاوه بر آسیب به دندان ها و مری، سبب افزایش اسید معده و بروز مشکلات گوارشی در فرد می شود.
تدبیر24»نوشابه های گاز دار به دلیل دارا بودن میزان بالایی شکر و اسید فسفریک  به سلامت بدن آسیب فراوانی می رسانند.

از جمله بیماری هایی که فرد در اثر مصرف نوشابه های گازدار در معرض ابتلا به آنها قرار می گیرد می توان از دیابت، پوکی استخوان، چین و چروک پوستی، چاقی و اضافه وزن، ناراحتی معده و دستگاه گوارش، پرخاشگری ، سردرد و استرس نام برد.

بسیاری از افراد نوشابه های گاز دار را با غذا مصرف می کنند و معتقدند این اقدام سبب هضم بهتر غذا می شود و  از نوشیدن آن لذت می برند اما کارشناسان هشدار می دهند مصرف نوشابه با غذا علاوه بر آسیب به دندان ها و مری، سبب افزایش اسید معده و آسیب به جدار آن و بروز مشکلات گوارشی برای فرد می شود.

از جمله مواد غذایی که نوشیدن نوشابه اندکی قبل یا پس از مصرف آنها می تواند برای بدن مضر باشد، آبنبات نعنایی است که می تواند باعث نفخ شدید در معده و تجمع گاز و اسیدیته شدن آن شود.

فیزیکدان ها با آزمایش بر روی ترکیب نوشابه و آبنبات نعنایی دریافته اند ترکیب این 2ماده باعث ایجاد حجم بالایی از حباب های دی اکسید کربن می شود و در صورتی که در معده این واکنش رخ دهد می تواند منجر به آسیب به جدار معده و مشکلات شدید دستگاه گوارش شود، این اتفاق حتی در صورت مصرف نوشابه رژیمی نیز رخ می دهد و کارشناسان در خصوص عواقب سلامتی آن به افراد هشدار می دهند.

افراد مبتلا به سندرم سوزش زبان نیز باید از مصرف نوشابه خودداری کنند زیرا اسید موجود در این ماده غذایی می تواند سبب تحریک زبان و تشدید علائم بیماری شود.

مصرف نوشابه با قهوه حتی در فاصله زمانی می تواند سبب تولید اسید با حجم بالا در معده و نیز تحریک زبان شود؛ همچنین مصرف نوشابه با غذاهای تند و پر ادویه نیز می تواند در هضم مواد غذایی اختلال ایجاد کند و در دراز مدت به ویژه اگر فرد عادت به مصرف غذاهای تند داشته باشد سبب مشکلات گوارشی شود.

کارشناسان توصیه می کنند به جای مصرف نوشابه  از آب، آبمیوه های طبیعی، لبنیات از جمله دوغ و یا دمنوش های گیاهی چون تخم شربتی یا شربت بهار نارنج  به عنوان نوشیدنی حداقل 30 دقیقه پس از وعده های غذایی استفاده کنند تا آسیبی به دستگاه گوارش بدنشان وارد نشود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها