بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
آنچه در نماز عید فطر و پیش از خطبه اتفاق افتاد، مداحی نبود، شعرخوانی با لحنی خشمناک علیه رئیس‌جمهور بود.
تدبیر24»اگر این شعرخوانی در مکان دیگری صورت می‌گرفت پشیزی اهمیت نداشت، اما از آنجا این شعرخوانی اهمیت پیدا کرد که میزبان از رئیس‌جمهور دعوت کرده بود و پذیرایی نامناسبی از نماینده مردم ایران انجام شد که باید پاسخگو باشد. مانند اینکه فردی را به مهمانی دعوت کنند و به جای شربت خنک، شربت تلخ و گرم به او تعارف کنند. کسی که شربت تلخ را تهیه کرده قابل مزمت نیست، بلکه میزبانی که مهمان را دعوت کرده کار ناپسندی انجام داده و باید مواخذه شود. اگر قرار است اقدامی براي جلوگیری از عدم تکرار این واقعه صورت بگیرد باید حق‌الناسی که از مردم دریغ شده به آنها بازگردد. یکی از شرایط اساسی توبه در اسلام این است ‌که حق‌الناس بازگردانده شود. حتی اگر سال‌ها ناله به درگاه خداوند صورت بگیرد تا زمانی که حق‌الناس بازگردانده نشود، توبه مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. در حادثه اخیر هم حق‌الناس زائل شده و از تریبونی که مهمان آن رئیس‌جمهور و مقامات کشور بودند به آنها توسط میزبان توهین و بی‌احترامی شده است. این بی‌احترامی نه‌تنها حق رئیس‌جمهور بلکه حق رای‌دهندگان به وی را نیز زائل می‌کند. بنابراین این حق‌الناس باید رد شود. رد کردن آن به این صورت است که تریبون‌های مشابهی باید وجود داشته باشد که افراد دیگری به بحث بپردازند. مگر امکان دارد که با یک شعر برجام را تعدیل کرد. اینکه برجام معاهده برد- برد بوده یا نه با دو خط شعر آهنگین، قابل بررسی نیست. برجام در نتیجه یک کار کارشناسی و دقیق علمی صورت گرفته است. نقد برجام کار مداح نیست. این مداح کار خوبی انجام نداد که در قالب شعر درباره مسائل اساسی کشور حرفی زده است، البته اعلام شده که مشخص نبود مداح چه شعری می‌خواند. این‌گونه پاسخ‌‌ها فرافکنی ‌است. در حالی‌که در بسیاری از ملاقات‌های رسمی به اشکال گوناگون بررسی می‌شود که کارشناسان از تریبون‌ها چه مطالبی را اعلام خواهند کرد. حال با این شرایط اگر اعلام شود مداحی‌ها عموما بررسی نمی‌شود، سخنی نا‌منطبق است، زیرا کنترل بر محتوای تریبون‌ها به صورت دقیق وجود دارد. چرا هیچ‌گاه هیچ ‌مداحی در حضور مقامات جناح راست در مزمت این جناح مداحی نمی‌کند؟ چرا همیشه از تریبون‌های رسمی علیه رقبای جناح اصولگرا شعرخوانی می‌شود. باید در صداوسیما توضیح دهند که با کدام مجوز اجازه شعرخوانی علیه رئیس‌جمهور داده شده است. مگر با دو خط شعر می‌توان برجامی که توسط شورای عالی امنیت ملی کشور تایید شده را کان‌لم‌یکن دانست. اگر این تصمیم مورد تایید است و علاقه‌مندیم برجام اجرا شود، پس این رفتارها چیست. به نظر می‌رسد برخی در تاریخ منجمد شده‌اند و نمی‌توانند درباره واقعیت‌ها سخنی بگویند. پاسخگو کردن این فرد قابل تقدیر است. باید حق‌الناس را جبران کنند.



احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها