بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
مردمان ایران زمین در تمام حیات سیاسی و اجتماعی خود به ادب، علم دوستی، حماسه و غرور، ادبیات غنی و گشاده رویی، شهره تاریخ بوده‌اند.
 تدبیر24» آنگاه که روزگار بر وفق مرادشان بوده و پهنه گیتی زیر سم ستورانشان، با مردم فرودست مغلوب آن‌چنان با مهر و لطافت، تساهل و تسامح برخورد می‌کردند که حتی دشمنان تاریخ نگار خود را به اعتراف و تصدیق وا می‌داشتند و آن زمان که به حکم تقدیر و ناتوانی، مغلوب مهاجمان بی‌رحم گشته اند با سیاست و ذکاوت حتی سنگدل‌ترین آنها که مغولان بودند را تسلیم قدرت نرم خود می‌کردند. از برمکیان تا خواجه‌نظام الملک همه و همه گواه تاریخند که چگونه ایرانیان در برابر دشمنان و مهاجمان سرزمین خود به سیاست و کیاست آراسته بوده‌اند. ادبیات گرانسنگ ایران زمین کم از این تاریخ پرشکوه ندارد و به گواه صاحبان علم و ادب و اندیشه درتمام دنیا هیچ‌سرزمین و فرهنگی به مثابه ایرانیان چنین غنی از ادب و فرهنگ نیست. مردمی که در گذرگاه‌های سخت تاریخی با نرمی و ملاطفت زبان، سنت‌های خویش را از گزند ستیزه‌گران و بدخواهان حفظ کرده اند و اینک ما میراثدار چنین تاریخی هستیم. مردم ایران اگرچه برای تمام ادیان و مذاهب احترام قائل بوده اند اما به لطف الهی و ذات تعالی خواه خود با پیوند عمیق قلبی با خاندان پیامبر(ص) مسلمانند و بر فرائض آن استوار. روز عید فطر که میعادگاه عاشقان معبود و تجلی گاه اجر ایام صیام و مراقبت است بناگاه با اشعار نامتناسب و نابجای فردی به تلخکامی بدل شد و دل میهمانان خوان نعمت الهی را به درد آورد. سعدی علیه الرحمه می‌فرماید: هر که نصیحت خود رأی می‌کند او خود به‌نصیحتگری محتاج است. در جای جای این ادبیات گرانسنگ کم نیست سخنان ناب و نغزی از بزرگان که به عقل و تدبیر، سیاست و کیاست، مهربانی و نرمی سفارش می‌کند. مداحی که نه مکان خویش شناسد و نه حرمت روزه‌دار نگه دارد ارزش گوش فرا دادن به نصایحش نیست. چه تناسبی میان روز عید که مایه وحدت و مهربانی است با بغض و کینه؟ چه زمانی است برای نقد و نصیحت که به گفته حافظ شیرین سخن: در ره عشق نشد کس به یقین محرم راز، هر کسی بر حسب فکر گمانی دارد/ با خرابات نشینان ز کرامات ملاف، هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد/ مرغ زیرک نزند در چمنش پرده سرای، هر بهاری که به دنباله خزانی دارد/ مدعی گو، لغز و نکته به حافظ مفروش،کِلک ما نیز زبانی و بیانی دارد. اینک که مردم ما به لطف همان پیشینه و فرهنگ راه صلح و دوستی با مردمان دنیا را برگزیده و در چنین فضایی رفاه و آسایش خویش طلب می‌کند، از طعن و ناسزای مدعیان چه باک که شیخ ما به گوهری آراسته است که کس را یارای درافتادن با او نیست! شیخ ما فرزند سعدی و حافظ است. شیخ ما فرزند ناب ایران است.


مهرداد احمدی، فعال سیاسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها