بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
آمریکا تمهیدات امنیتی تازه‌ای برای پروازهای راهی این کشور وضع کرده است. در این مقررات جدید، بازرسی‌ها در فرودگاه‌های کشور افزایش پیدا کرده اما منع ورود لپ‌تاپ به کابین هواپیما گسترده‌تر نشده است.
تدبیر24»سه ماه پیش از این، در ماه مارس، ایالات متحده در مقرراتی اعلام کرده بود، برای پروازهایی که از هشت کشور با جمعیت اغلب مسلمان عازم آمریکا بودند، ورود لپ‌تاپ به کابین هواپیما ممنوع شد.

مقام‌های آمریکایی گفتند، این تمهیدات از بیم آن بوده است که بمب‌های جاسازی‌شده در لپ‌تاپ‌ها بدون این‌که در بازرسی‌های امنیتی گیر بیفتند، با این شیوه وارد کابین هواپیما شوند.

شرکت‌های هواپیمایی و کسانی که برای کارشان زیاد سفر هوایی بین‌المللی می‌روند نگران بودند این منع ورود لپ‌تاپ به فرودگاه‌های دیگر هم گسترش پیدا کند.

اما در تمهیدات امنیتی تازه‌ اعلام‌ شده خبری از آن منع لپ‌تاپ نیست؛ بلکه بازرسی‌ها در فرودگاه‌های ۱۰۵ کشور افزایش یافته است.

به نقل از بی‌بی‌سی، دولت آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی که به ایالات متحده پرواز دارند، ۱۲۰ روز مهلت داده است که مقررات جدید را رعایت کنند وگرنه ممکن است آمریکا ورود هر گونه لوازم الکترونیکی مسافران به کابین هواپیما را ممنوع کند.

برای شرکت‌هایی که مقررات جدید را رعایت نکنند حتی ممکن است آمریکا مانع پرواز هواپیماهایشان به این کشور شود.

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، روز چهارشنبه با اعلام این تمهیدات جدید گفت: "اشتباه نکنید. دشمنان ما به طور پیوسته دارند روی شیوه‌های جدیدی برای پنهان‌ کردن وسیله‌های انفجاری، استخدام نفوذی، و هواپیماربایی کار می‌کنند."

وی افزود: تدابیر جدید طی مراحل و با مرور زمان انجام خواهد شد و محسوس و نامحسوس خواهد بود.

کلی همچنین گفت که آمریکا نمی‌تواند با هر تهدید امنیتی جدا جدا روبه‌رو شود بلکه با وضع مقررات، "کار را برای تروریست‌ها سخت‌تر می‌کند".

ایالات متحده می‌گوید، ممکن است مقررات دیگری هم وضع کند ولی فعلا این تمهیدات از این قرارند:

بازرسی بیشتر کل مسافران

بررسی بیشتر لوازم الکترونیکی مسافران

گسترش تشریفات امنیتی اطراف هواپیماها و مناطقی که مسافران حضور دارند.

استفاده بیشتر از سگ‌ها برای بازرسی

مقررات جدید که همین‌قدر مبهم و کلی اعلام شده‌اند، شامل ۲۸۰ فرودگاه، ۱۸۰ شرکت هواپیمایی، به‌طور متوسط ۲۱۰۰ پرواز با ۳۲۵ هزار مسافر در روز می‌شوند.

دولت آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی که به ایالات متحده پرواز دارند، ۱۲۰ روز مهلت داده است که مقررات جدید را رعایت کنند.

مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گویند، با رعایت مقررات جدید حتی شاید منع ورود لپ‌تاپ به کابین هم لغو شود.

در حال حاضر در هشت کشور با جمعیت اغلب مسلمان، اردن، امارات متحده عربی، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، مراکش، مصر، هیچ وسیله‌ای بزرگ‌تر از گوشی تلفن همراه اجازه ندارد وارد کابین هواپیماهایی شود که راهی آمریکا هستند.

بعد از آن انگلیس هم برای پروازهایی که از شش کشور می‌آیند، مقررات مشابهی گذاشت.

برخی کارشناسان ایمنی هوایی هشدار داده‌اند که با این مقررات جدید، خطر آتش‌گرفتن باتری‌های لیتیومی دستگاه‌های الکترونیکی که در چمدان‌ها در قسمت بار گذاشته شده‌اند، بیشتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها