بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا تحریم‌های انرژی، مالی و سایر تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به دلیل نقشی که در منازعه کریمه ایفا کرده است، تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ تمدید کرد.
تدبیر24»تحریم‌های انرژی در ژوییه سال ۲۰۱۴ وضع شد و دسترسی روسیه به فناوری و خدمات اروپایی برای توسعه منابع نفتی دریای آرکتیک، دریای عمیق و منابع نفتی غیرمرسوم را محدود کرد.

این تحریم‌ها در سپتامبر گسترش یافت تا "روس‌نفت" که بزرگترین تولیدکننده روسیه است، "گازپروم نفت" که شرکت نفتی تابعه گازپروم است و اپراتور خط لوله ملی "ترانس‌نفت" را هدف بگیرد و دسترسی این شرکت‌ها به بازارهای سرمایه اتحادیه اروپا را محدود کند.

مهلت تحریم‌های اتحادیه اروپا معمولا پس از یک سال پایان پیدا می‌کند و اگر همه ۲۸ کشور عضو این بلوک موافق باشند، می‌تواند هر زمانی تحت بازنگری قرار گرفته و تغییر پیدا کند.

رهبران اتحادیه اروپا در مارس سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفتند تا زمانی که پیمان صلح مینسک برای حل مناقشه به طور کامل اجرا شود، این تحریم‌ها را حفظ کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، انتظار می‌رفت این اتفاق تا پایان سال ۲۰۱۵ روی دهد اما هنوز راتفاق نیفتاده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها