بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴
یک عضو سابق وزارت خارجه ایران به شبکه راشا تودی گفت: مساله فرانسه در موضوع هسته‌ای ایران بمب نیست زیرا با اسرائیل که 400 بمب اتمی دارد روابط استراتژیک دارد و به هند و پاکستان در ساخت سلاح هسته‌ای کمک کرده است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس، حسین موسویان عضو تیم مذاکره کننده پیشین ایران در مصاحبه با شبکه راشا تودی در پاسخ به سوالی درباره تلاش فرانسه برای مورد ملاحظه قرار دادن نگرانیهای اسرائیل در مذاکرات هسته ای و سفر فرانسوا اولاند به اسرائیل و تاثیر آن بر دور بعدی مذاکرات ژنو گفت: پیش نویس یک توافق صلح جویانه روی میز است. فرانسه دچار یک اشتباه تاریخی خواهد شد اگر به سبب ادعاهای اسرائیل مانع تحقق این توافق شود. در سال 1992 اسرائیل ادعا کرد ایران تا 1995 بمب هسته ای خواهد داشت. در 1995 ادعا کرد که ایران تا 1998 و بعد در 1998 ادعا کرد که ایران تا 2002 صاحب بمب می‌شود. 20 سال است که اسرائیل این ادعا را تکرار کرده و هر بار هم دروغ از آب در آمده است. تکیه بر دروغ‌های اسرائیل خطای بزرگی است.

وی درباره اینکه فرانسه اعلام کرده تا مطمئن نشود که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست تحریمها کاهش نمی یابد و با اشاره به گزارش هفته جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اولا که آژانس در 10 سال گذشته حدود 5000 نفر-روز بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران داشته و مکررا اعلام کرده که هیچ انحرافی به سمت ساخت سلاح هسته ای در ایران یافت نشده است. ثانیا  بعید میدانم مسئله فرانسه بمب اتم باشد زیرا با اسرائیل که 400 بمب اتمی دارد روابط استراتژیک دارد. فرانسه در ساخت سلاح هسته ای به اسرائیل و هند و پاکستان کمک کرد، حتی در دهه 80 یک راکتور هسته ای به صدام داد که سوخت بمب اتم مصرف می‌کرد. بنابراین هم رفتار دوگانه فرانسه آشکار است و هم ثابت می‌کند که فرانسه در گسترش بمب هسته ای فعال بوده است.

این کارشناس مسائل هسته ای درباره اظهارت بنیامین نتانیاهو که امروز یک شنبه گفته بود برای توافق خوب با ایران فشار تحریمها باید افزایش یابد نیز گفت: ادعای اسرائیل این بوده که با تحریم و فشار بیشتر، ایران از برنامه اتمی خود دست خواهد کشید. تحریمها از 2006 علیه ایران اعمال شد. قبل از تحریم ایران 3000 سانتریفیوژ داشت و حالا بعد از این همه تحریم ایران 19000 سانتریفیوژ دارد. قبل از تحریم ایران زیر 5 درصد غنی سازی می‌کرد و بعد از تحریم در سطح 20 درصد. قبل از تحریم ایران چند صد کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده داشت و حالا 8000 کیلوگرم. بنابراین فشارها و تحریمها عملا دنیا را به سمت افزایش توانمندی هسته ای ایران سوق داده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها