بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
این واقعیت تاریخی از دل خاطرات روزانه ای که در آن زمان به ثبت رسیده بیرون کشیده شده است.

تدبیر24»شهری که اکنون " سنت پترزبورگ" شناخته می شود زمانی نامش " لنینگراد " بود. شهری که طولانی ترین و مرگبارترین محاصره در طول تاریخ را به خود دیده است. لنینگراد در جنگ جهانی دوم و در تاریخ 8 سپتامبر سال 1941 به محاصره کامل ارتش آلمان در آمد. بمباران بی وقفه شهر توسط هواپیماهای آلمانی، سرمای شدید و گرسنگی، مرگ حدود 800 هزار نفر را رقم زد. محاصره این شهر حدود 872 روز بطول انجامید و سرانجام در سال 1944 این شهر آزاد شد.

وقتی مردم لنینگراد، به آدم خواری رو آورده بودند+ تصاویر

اما آنچه به تازگی سر و صدای زیادی بپا کرده است خاطرات روزانه مربوط آن زمان است که به تازگی انتشار یافته است. این خاطرات وضعیت اسفبار شهر 2 میلیونی لنینگراد را در طی دوران اشغال نشان می دهد.

یکی از به ثبت رساندگان این خاطرات " الکساندر میرونوا"، معلم تاریخی بود که در آن زمان در لنینگراد حضر داشت. وی با محاصره شهر و بدلیل بسته شدن مدارس در سال 1941 در یک یتیم خانه مشغول به کار شد. وظیفه وی سرکشی به تمام شهر و جستجوی کودکانی بود که بعد از حملات روزانه هواپیماهای آلمانی زنده می ماندند.. مشاهدات وی، یک کابوس واقعی بشمار می رود.


وی در یک آپارتمان در حالی  با التماس دو دختر جوان برای غذا مواجه می شود که جنازه مادر آنها به مدت دو روز روی یک صندلی قرار داشت. وی در آپارتمان دیگری در حالی با دختر 11 ساله دیگری روبرو  می شود که جسد مادرش در آشپزخانه روی زمین افتاده بود.

وقتی مردم لنینگراد، به آدم خواری رو آورده بودند+ تصاویر

وقتی مردم لنینگراد، به آدم خواری رو آورده بودند+ تصاویر

 این تنها دو نمونه از تمام  مشاهدات وی بود. هواپیمای آلمانی انبار غذا و آذوقه را نابود کرده بودند و همه مردم به علت قحطی و نبود غذا در معرض خطر مرگ قرار داشتند. در حالی که برخی بخاطر فداکاری و سخاوت برخی دیگر زنده مانده بودند، عده ای نیز به خاطر قتل و آدم خواری توانسته بودند زنده بمانند. وضعیت شهر چنان بود که اجساد مردگانی که روی هم انباشته شده بود تپه ای را ایجاد کرده بود. آدم خواری در تمام شهر لنینگراد تبدیل به امری رایج شده بود.

وقتی مردم لنینگراد، به آدم خواری رو آورده بودند+ تصاویر

وقتی مردم لنینگراد، به آدم خواری رو آورده بودند+ تصاویر

اکنون 73 سال بعد از شکست محاصره و آزاد شدن لنینگراد، تجربه شومی که بر مردم این شهر گذشته است به لطف این خاطرات ثبت شده دوباره بازگو شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها