بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
بنیاد شهید و امور ایثارگران با تحت پوشش داشتن حدود 3 و نیم میلیون نفر از خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان سرافراز به عنوان یکی از مهمترین نهادهای حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

تدبیر24»ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ، ارتقای توانمندی های ایثارگران ، بهره گیری از ظرفیت های فکری ، فرهنگی و اجتماعی ایثارگران ، کیفی سازی خدمات و ارتقای سطح سلامت روحی و جسمی ایثارگران و حل مشکل مسکن و اشتغال از جمله عناوین و اولویتهای مهم در خدمت به جامعه ایثارگری است.

فعالان اقتصادی و کارآفرینان ایثارگر، در دولتهای مختلف همیشه رصد کننده خدمات بنیاد شهید به ایثارگران بوده اند.

آنچه در این گفتار برایمان حائز اهمیت است انصاف گفتاری و دینی است که به خاطر نسبت با ایثار و شهادت بر گردنمان نهاده شده است.

در مدت چهار سال تصدی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی که با اعتماد مقام معظم رهبری ، همزمان ریاست بنیاد شهید و نمایندگی ولی فقیه را عهده دار هستند ، اقدامات ارزشمندی به منصه ظهور رسیده است.

با بررسی اقدامات بنیاد شهید در این مدت 12 خدمت ویژه این بنیاد به ایثارگران را به شرح زیر می توان عنوان نمود :

1- ایجاد آرامش در بین جامعه هدف با دوری از نزاع های سیاسی و تعاملات رسانه ای.

2- پرداخت مطالبات ایثارگران بعد از 14 سال با رقمی معادل 5 هزار میلیارد تومان.

3- اجرایی کردن بخش عمده ای از  قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران.

4- ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه های متعدد از جمله :

تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ، برگزاری بیش از 2000 کنگره و یادواره ملی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، برگزاری روز شهید ، اجرای منظم طرح سپاس از ایثارگران و حضور در منازل یادگاران دفاع مقدس ، ساماندهی گلزار شهدا و برگزاری اردوها و سفرهای سیاحتی و زیارتی ایثارگران.

5- اشتغال و کارآفرینی و ایجاد حدود 65 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در طول 4 سال.

6- ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض مسکن به بیش از 150 هزار ایثارگر.

7- ایجاد و توسعه و تکمیل مراکز فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی مجهز ایثار در تمامی مراکز استانها.

8- بیمه درمانی همگانی و تکمیلی کل جامعه ایثارگری و پرداخت کلیه هزینه های درمانی ایثارگران

9- اجرایی کردن طرح پایش سلامت ایثارگران ، دعوت از 98 تیم پزشکی خارجی به ایران برای درمان ایثارگران و اعزام تیم های تخصصی پزشکی به استانهای کم برخوردار.

10- شناسایی و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر و تشکلهای ایثارگری.

11- پذیرش و تحت پوشش قرار دادن خانواده های معظم شهدای مدافع حرم.

12- توسعه و تکمیل زیرساختهای الکترونیکی نمودن خدمات به ایثارگران.

و نقطه عطف و برآمد در تمام این خدمات حفظ شأن و عزت ایثارگران و خانواده معظم شهدا در ارائه خدمات بوده است که انصافاً انسان را مجبور به اعتراف و تشکر می نماید.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حجة الاسلام شهیدی به پاس خدمات ارزشمندشان امیدواریم به منظور استمرار ارتقاء سطح رسیدگی به امورات خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور با تمدید حکم مسئولیت حجة الاسلام شهیدی در جایگاه نمایندگی ولی فقیه و معاونت رئیس جمهور یاری بخش ارائه خدمات شایسته و در شأن خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دولت دوازدهم باشیم که بی شک نظر لطف خداوند متعال و شهدای گرانقدر را به همراه خواهد داشت.

جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر کشور

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها