بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
حضور مدعیان باتجربه و کشتی‌گیران جوان و جویای نام در 4 وزن دوم انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوید رقابت‌هایی سخت، نفسگیر و جذاب برای انتخاب ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی 2017 فرانسه را می دهد.

تدبیر24»چکیده بهترین های کشتی ایران اعم از گمنام و عنوان دار برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ پاریس قرار است در رویدادی جذاب، سخت و نفسگیر به نام انتخابی تیم ملی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف هم بروند.
در ادامه بررسی نفرات حاضر در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به بررسی نفرات حاضر در 4 وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی پرداختیم که در ادامه می خوانید:

80کیلوگرم: یکی از مدعیان اصلی جا ماند

رامین طاهری، یوسف‌قادریان،کیوان رضایی، مهدی هدایی، مهدی  محمدزاده کارگر، رضا محمد علی پور، سید کشاورز سیاه پوش، هوشنگ خلیلی، مهدی ابراهیمی، مجید دهقان و علی زینتی رفاه، 11 فرنگی‌کار دارای مجوز برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هستند که در این میان طاهری چند روز مانده به این رقابت ها آسیب دید تا غایب بزرگ این وزن باشد.
رامین طاهری دارنده 3 طلای آسیا و نقره و برنز جوانان جهان به همراه یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان بیشترین بخت را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی داشتند اما طاهری چند روز پیش در جریان تمرینات دچار پارگی رباط صلیبی شد تا رقابت‌های انتخابی و مسابقات جهانی را از دست دهد.

یوسف قادریان


قادریان دارنده مدال برنز جهان، نقره جوانان جهان و طلای آسیا، با قهرمانی در جام تختی و بازی‌های همبستگی اسلامی نشان داد عزم خود را برای بازگشت به روزهای اوج جزم کرده و آمده تا با کسب عنوان نخست رقابت‌های انتخابی، اینبار در پاریس به دنبال مدالی خوشرنگ‌تر از برنز جهان باشد. جوانان گمنام این وزن چیزی برای از دست دادن ندارند و قطعا قهرمانی در این وزن کار ساده‌ای نخواهد بود. لحظه‌ای غفلت از سوی قادریان می تواند برای او حتی به اندازه از دست دادن مسابقات جهانی گران تمام شود.
طاهری و قادریان هر دو مجوز حضور در این رقابت‌ها را نداشتند و شورای فنی تحت عنوان موارد خاص جواز حضور آن‌ها در انتخابی تیم ملی را صادر کرد.

وزن 85 کیلوگرم: نبرد پرزورها!
ایمان انصاری، مهدی فلاح، محمد ابراهیمی، دانیال اکبر افروزی، امیر کرمی، حسین نوری، ابوالفضل فلاح دوست، میلاد خسروی، مجتبی کریم فر و آرمان علیزاده، 10 فرنگی کار حاضر در مرحله نهایی انتخابی وزن 85 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی هستند.
هرچند در بین نفرات فوق کشتی‌گیر چندان شاخص و عنوان‌داری حضور ندارد اما علی رغم این موضوع و با توجه به جنگندگی و جسارت مثال زدنی کشتی‌گیرانی همچون نوری، کریم‌فر و فلاح باید منتظر یک جنگ تمام عیار در این وزن باشیم.
حسین نوری همان کشتی‌گیری است که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک ریو مقتدرانه از سد تمامی حریفان خود از جمله حبیب الله اخلاقی گذشت و با استفاده از نیروی جوانی، زور و جنگندگی خود توانست تمامی حریفانش را از نفس بیندازد و عنوان قهرمانی را کسب کند؛ نمایشی منحصر بفرد که نوید یک کشتی گیر شش دانگ در این وزن را داد اما معلوم نشد چرا وی در ادامه در مسابقاتی همچون جام جهانی شیراز عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت تا در نهایت اخلاقی به جای وی عازم ریو شود.

حسین نوری


نوری چندی پیش بر سکوی نخست آسیا ایستاد تا با کسب این مدال و نشان دادن تلاش و انگیزه بالا در تمرینات، خود را در قد و قواره مدعی نخست رسیدن به دوبنده تیم ملی در جهانی پاریس نشان دهد.

کریم‌فر دارنده مدال‌های برنز آسیا و بازی‌های آسیایی اینچئون هر چند از اندامی ورزیده و عضلانی بهره می‌برد و در اردوهای تیم ملی از پس تمرینات سخت و طاقت‌فرسا بخوبی برمی‌آید،اما در پیچ و خم‌های کشتی نشانی از یک کشتی گیر باتجربه و شش دانگ ندارد و باید دید پس از مدت‌ها دوری از کشتی نقاط ضعف خود را برطرف کرده یا خیر؟
کریم‌فر که با تایید کمیته پزشکی جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده، سابقه یک مرتبه حضور در مسابقات جهانی آن‌هم در 2014 ازبکستان را دارد که در نهایت در رده 14 جهان قرار گرفت.
در این بین نباید از کنار نام مهدی فلاح جوان با آتیه کشتی ایران که با مدال طلای تورنمنت اوکراین و برنز همبستگی اسلامی نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به سادگی گذشت.
آرمان علیزاده نیز خاطرات خوبی از فرانسه دارد چرا که در جهانی جوانان 2016 بر سکوی سوم ایستاد و اینبار می‌خواهد بخت خود را برای حضوری دوباره در فرانسه آزمایش کند.
میلاد خسروی باتجربه‌ترین در این وزن به حساب می‌آید.او علی رغم گذشت سال‌ها از حضورش در کشتی فرنگی تاکنون نتوانسته ایستادن بر سکوی نخست یک رویداد را تجربه کند. وی با سومی در جام تختی اینبار آمده در مصاف با جوانترها توانایی‌هایش را به رخ بکشد.

وزن 98 کیلوگرم:جنگ ستارگان
بدون شک وزن 98 کیلوگرم تنها وزنی است که کادر فنی تیم ملی بواسطه حضور ستاره‌هایی جوان و آینده‌دار کمترین دغدغه را نسبت به سایر اوزان دارد؛ وزنی که سال‌ها در قرق قاسم رضایی بود اما رفتن رضایی به یک وزن بالاتر و پوست اندازی در کشتی فرنگی بهترین فرصت برای جوانان مدعی این وزن است.
مجید علیاری، علی اکبر حیدری، سید مصطفی صالحی زاده، محمد یگانه، محمد مدرسی، هژیر ذکاوت، امید افتخاری اصل، امیر حسین میری، حیدر غرقی، قاسم رضایی، مهدی علیاری و سید امیر حسین حسینی، 12 فرنگی‌کاری هستند که جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند که در این میان قاسم رضایی دارنده مدال‌های طلا و برنز المپیک قصدی برای شرکت در انتخابی تیم ملی ندارد.
علیاری پیش از المپیک مجالی برای مبارزه با قاسم رضایی پیدا نکرد تا شانسی برای حضور در المپیک ریو نداشته باشد. علیاری با 2 طلای آسیا و یک طلای بازی‌های آسیایی در عین جوانی باتجربه‌ترین کشتی گیر این وزن محسوب می‌شود.
او و امیرحسین حسینی بدلیل غیبت در مراحل مختلف انتخابی تیم ملی جواز حضور در این مسابقات را نداشتند اما با بند و تبصره شورای فنی تحت عنوان "موارد خاص" موفق به گرفتن مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی شدند.
علیاری اینبار با انگیزه‌ای زیاد آمده تا حق خود را از کشتی بگیرد، حقی که گرفتن آن در مصاف با حریفان آماده چندان آسان نیست و حتی یک اشتباه می‌تواند آرزوی حضور در مسابقات جهانی را برایش نقش بر آب کند. البته علیاری تجربه حضور در مسابقات جهانی لاس‌وگاس 2015 را آن هم در وزن 130 کیلوگرم دارد! تجربه ای تلخ و عجیب که به لطف کادر فنی و شورای فنی وقت بدست آمد.

اما سید مصطفی صالحی‌زاده 24 ساله با قهرمانی در جام تختی و آسیا خیلی زود نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و نشان داد به شرط ادامه همین مسیر می‌تواند آینده ای درخشان را برای خود رقم بزند. کشتی‌گیر اخلاق مدار خوزستانی با ظاهری متفاوت نسبت به حریفان آماده است در یک جنگ تمام عیار به مصاف حریفان خود برود. صالحی زاده در جام جهانی آبادان نفر اول تیم ملی بود و نشان داد که مدعی نخست برای رسیدن به تیم ملی در این وزن است.

سید مصطفی صالحی زاده


امیر حسین حسینی دارنده مدال نقره جوانان جهان دیگر مدعی این وزن است، دوست صمیمی قاسم رضایی درصدد است باز هم دوبنده وزن 98 کیلوگرم تیم ملی در دست کشتی‌گیران آملی بماند.حسینی 3 هفته پیش در تورنمنت گرجستان به مدال برنز رسید.
اما علی‌اکبر حیدری نیز از جمله جوان‌های این وزن است که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.حیدری در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان که آذرماه سال گذشته در مجارستان برگزار شد به همراه تیم سیناصنعت موفق به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شد. وی در جریان مصاف بیمه رازی و سیناصنعت در نیمه نهایی این رقابت‌ها با نتیجه 7 بر 4 از سد مهدی علیاری گذشت و برای مدعیان این وزن خط و نشان کشید.
مجید علیاری با طلای جوانان آسیا و با تجربه حضور در اردوهای مختلف تیم ملی نیز از جمله رقبای برادرش محسوب می‌شود.

وزن 130 کیلوگرم: جدال سنگین وزن‌ها
مسعود نعمت چکانی، شهاب قوره جیلی، شادمان عظیمی، سید یونس جعفری، علی خلج، محسن فتاحی، حمید سرشوق، امیر قاسمی منجزی، بهنام مهدی زاده و سید ساجد جلالی، 10 مرد سنگین وزن کشتی فرنگی ایران هستند که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با یکدیگر سرشاخ می‌شوند.

امیرقاسمی منجزی سنگین وزن با اخلاق و بی‌حاشیه تیم ملی جدی‌ترین شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی است. وی هر چند پس از ناکامی باباجان‌زاده موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شد اما مسابقه انتخابی میان وی و باباجان‌زاده برگزار نشد و تنها با یک باخت خفیف و عجیب مقابل باباجان‌زاده در یک تورنمنت خارجی از حضور در المپیک بازماند.
او به پشتوانه و دعای خیر مادری کشتی دوست که بارها از نزدیک نظاره‌گر رقابت فرزندش بوده و همچنین تجربه زیاد بواسطه حضور در مسابقات داخلی و خارجی متعدد طی سال‌های گذشته در پی اینست برای نخستین بار دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی بر تن کند.

امیر قاسمی منجزی


قاسمی منجزی مدال طلای جوانان و بزرگسالان آسیا را در کارنامه خود دارد هر چند 2 هفته پیش در تورنمنت گرجستان نمایش ضعیفی داشت و به عنوانی بهتر از هشتمی نرسید. البته مصدومیت و دوری چند ماهه از کشتی از جمله جام جهانی را نباید در این میان بی‌تاثیر دانست.
بهنام مهدی‌زاده نیز دیگر مدعی باتجربه این وزن به حساب می‌آید.وی تجربه حضور در مسابقات جهانی 2014 را دارد که در نهایت بدون کسب مدال در جایگاه هشتم قرار گرفت. وی 2 مدال طلای آسیا را نیز در کارنامه دارد که دومین مرتبه چند ماه پیش در رقابت‌های آسیایی 2017 بود. مهدی‌زاده در جام تختی نیز بر سکوی نخست ایستاد و رقابت میان وی و قاسمی منجزی سخت و نفسگیر خواهد بود.
شهاب قوره جیلی عضوتیم ملی جوانان که اخیرا در آسیایی جوانان به مدال برنز رسید نیز می‌تواند لقمه‌ای گلوگیر برای باتجربه‌های این وزن شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها