بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
فوتبالی های حریص شهرت
 تدبیر24»شهرت امتیازها و فریبندگی های منحصر به فردی دارد که در عین غیرقابل انکار بودن جذابیت های آن ، زمینه هایی را فراهم می آورد که سایر پدیده های اجتماعی از آن عاجز بوده و در مقام قیاس نیز فاصله چشمگیری بین شهرت و دیگر موقعیت های مشابه اجتماعی وجود دارد.
اکتساب و انتصاب عنوان شهرت توسط یک شخص، با ایجاد انگیزه و افزایش اعتماد به نفس در فعالیتی که شخص در آن اشتغال دارد منجر به جهش و رشد حرفه ای می گردد. انگیزش ایجاد شده در فرد بواسطه قرارگیری در کانون توجهات سبب رشد فنی و تکنیکی شده و ضمن بالا رفتن انتظارات ، موجب شکل گیری هدف گذاری های دستیابی به عناوین بزرگ و آرزوهای رسیدن به سقف های رشته ورزشی مورد فعالیت می شود.
چگونگی استفاده و بهره‌برداری از این موهبت متغییرهای وسیعی را در بر می‌گیرد.
زمینه ها و پایه های شخصیتی ، خانوادگی، تحصیلات، آموزش های مربیان ، ارشاد و راهنمایی پیشکسوتان و صاحب نظران نقش بسزایی در مسیردهی صحیح و جلوگیری از کج روی و سقوط ناشی از تبعات و خطرات در کمین یک فرد مشهور دارد.
در مصاحبت ها و گفتگوهایی که با مربیان و بازیکنان حرفه ای داشتم جملگی اظهار داشتند که رقم قرارداد و پولی که ورزشکاران در ایران کسب می کنند به نسبت خارج از کشور و بخصوص اروپا بالاتر و راحت تر بوده و با این شرایط ترجیح می‌دهند داخل کشور کار کرده و سوای قرارداد مالی سنگین ، از مزایای شهرت برای بیزینس خود ، تفریح و استراحت و سرگرمی و در نهایت لذت بردن از زندگی و گذران اوقات استفاده کنند.
سفر حرفه ای های ما به اروپا و امریکا یا برای خوشگذرانی و تفریح است یا برای کسب اقامت مضاعف !  
فعالیت حرفه ای و  کوشش طاقت فرسا در یک باشگاه معتبر که با پرداختی پایین مستلزم سختکوشی و قرار گرفتن در چارچوب قوانین سفت و سخت و تخصصی است علاقه مندانی ندارد.
در آنجا خبری از گوارایی شهد شیرین شهرتی در ایران دارند نیست و یا حداقل برای اینان وجود ندارد بجز نفراتی موارد خاص.
شاید همین مزایای مشهور بودن است که مانع ترانسفر به اروپا می شود. جذابیت های شهرت و محبوبیت و بهره برداری های مختلف از جوانب و حاشیه شهرت است که منجر به عدم کوچ دائمی و مهاجرت لژیونرهای ما شده است.
 کسانیکه پس از سالها فعالیت در اروپا و امریکا به ایران بازگشته و فعالیت حرفه ای و بیزینس خود را دنبال می کنند.
نام هایی مثل دایی ، خداداد ، میناوند، پاشازاده و ... که با حدود یک دهه حضور در اروپا و امریکا ترجیح دادند آنجا ادامه ندهند.
کسان دیگری هم تجربه سطوح پایین تر لیگ های اروپایی از قبیل یونان، اسلوونی و ... داشتند و جالب است بدانید رقم قرارداد یک فصل شان از 27 هزار دلار تا 40 هزار دلار بود که بسیار پایین تر رقم های باشگاهی ایران است.
مانند عضویت فراز فاطمی در اگالو ، بهزاد داداش زاده در نتسا یونان ، بهنام طاهرزاده در پابلیکوم اسلوونی ، منصوریان در اشکودا یونان، سرژیک تیموریان و سیروس دین محمدی در ماینتس آلمان ( اوبرلیگا) ، علیرضا امامی فر در شارلوا بلژیک ، رضا ترابیان در استاندارد لیژ و ....
ترانسفرهایی که رقم های پایین داشته ولی دستاوردهای مثبت و دانش افزایی فوق‌العاده بالایی دارد و بهترین کلاس مربیگری است. از تجربیات تاکتیکی، تکنیکی، رژیم های غذایی ، بدنسازی، دیسیپلین مربیان و بازیکنان و ... که کاملا ملموس می آموزند و نهادینه می شود.
اگر چه کنجکاوی رسانه ها و مردم به فراتر از حیطه فعالیت حرفه ای افراد مشهور کشیده می شود و حد و مرزی قائل نیست؛  ولی نشنیده ایم سلبریتی های فوتبالی آرزو کنند کاش مشهور نبودیم !"

محمدباقر محقق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها