بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
سرپرست کمیته فوتسال در واکنش به هجمه انتقادات اهالی فوتسال به عملکردش، گفت: هیچ جا عرف نیست علیه مسئولان انتقاد شود. آن‌ها هرچه می خواهند بگویند، چون سال‌ها در فوتبال هر چه گفتند گوش ندادیم!
 تدبیر24» علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره آخرین اتفاقات و حواشی فوتسال صحبت کرد. وی که ریاست کمیته فوتسال AFC را هم به عهده دارد، درباره برنامه‌هایش برای فوتسال آسیا گفت: با توجه به مسئولیت بنده، برنامه توسعه‌ای در دو سال گذشته در سطح آسیا داشتیم. اگر روند فوتبال را نگاه کنیم که چطور باشگاه‌ها به توسعه ورود کردند و آن را با فوتسال مقایسه کنیم، به سرعت پیشرفت فوتسال پی می‌بریم.
وی افزود: بودجه فوتسال و فوتبال ساحلی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا 5 برابر سال قبل شده است. ما چند رده مسابقات را اضافه کرده‌ایم و بودجه  از 370 هزار دلار به دو میلیون و 500 هزار دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین سه هفته دیگر در حاشیه جام باشگاه‌های آسیا جلسه کمیته فوتسال آسیا را داریم. نکته جالب این‌که، صورت جلسه‌ای برای این جلسه داریم که 82 صفحه است. ما همچنین پیشنهاد برگزاری جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی آسیا را هم خواهیم داد. برای بانوان هم مسابقات زیر 20 سال را پیشنهاد داده‌ایم. در بخش آموزش مربی‌گری و داوری هم دوره‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
سرپرست کمیته فوتسال درباره حرفه‌ای‌سازی باشگاه ها نیز با بیان این‌که ایران حرف اول را در آسیا می‌زند، خاطرنشان کرد: خیلی از کارهای ما در AFC مربوط به ایران است. باشگاه‌ها باید حرفه‌ای شوند چون زیرساخت‌های ما ضعیف است. ما میزبانی زیر 20 سال را می‌خواستیم به مشهد بدهیم اما وقتی مسئولان آسیا، سالن‌های ما را دیدند، میزبانی را ندادند.
کفاشیان همچنین درباره احتمال اعطای میزبانی جام جهانی 2020 به ایران بیان کرد: در گرفتن میزبانی‌ها یک اراده‌ای قوی‌تر از اراده فدراسیون نیاز است. ما تمام تلاشمان را کرده و فیفا را راضی کرده‌ایم اما ایران را از دور به آن‌ها نشان داده‌ایم؛ اما اگر وارد ایران شوند و سالن‌های ما را با تایلند و ترکمنستان مقایسه کنند عقب می‌نشینند. دکتر سلطانی‌فر حمایت ویژه‌ای برای میزبانی جام جهانی کرد و امضاءهای مربوط جمع شد. اگر ایشان نبود غیرممکن بود امضاءها جمع شود. اما سایر کشورها، رهبرهایشان حمایت می‌کنند مثل پوتین که برای میزبانی روسیه در جام جهانی فوتبال حمایت کرد.
وی همچنین از احتمال کم اعطای میزبانی جام ملت‌های 2018 آسیا به ایران خبر داد و افزود: تایوان در همه بخش‌ها از ما قوی تر بود. ناظرها به امکانات نگاه می‌کنند و ما در این بخش ضعیف هستیم. با این حال ما برای برای مسابقات غرب آسیا سعی می کنیم میزبانی را بگیریم. گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در بهمن دیگر امکان ندارد. ایران، تایوان و لبنان خواستار این میزبانی بودند اما امتیازهای تایوان بیشتر بود. ما به دنبال میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2020 هستیم چون سال جام جهانی است.
سرپرست کمیته فوتسال اضافه کرد: ما برای گرفتن میزبانی جام جهانی هم تلاش زیادی کردیم تا کار را به اینجا رسانده‌ایم. چهار کشور درخواست داده‌اند اما روی ایران و ژاپن تمرکز بیشتری است. من از رئیس AFC خواستم در این زمینه از ایران حمایت کند اما او گفت ژاپن و ایران هر دو آسیایی هستند. ما گفتیم راضی کردن ژاپن با ما چون آن‌ها در سال 2020 میزبانی المپیک را دارند و برگزاری جام جهانی برایشان سخت است. با خود ژاپنی‌ها رایزنی کردیم و ابتدا قبول کردند اما بعد گفتند میزبانی فوتسال را هم می خواهیم. ترسم از این است اگر فیفا از امکانات ژاپن بازدید کند، میزبانی را به آن ها بدهد. ما برای جام ملت‌های فوتبال همه کار کرده بودیم اما امارات آمد و اعلام کرد امکانات خوبی دارد؛ میزبانی را هم به امارات دادند. اگر مسئولان مملکت ما با فیفا لابی کنند، گرفتن میزبانی غیرممکن نخواهد بود. ما اینفانتینو را به ایران آوردیم و از او حمایت کردیم. این حمایت‌ها الان باید جواب دهد و به کارمان بیاید. ما امید داریم اما مسئولان باید قول بدهند تا سالن‌ها بازسازی شود. تبریز، ارومیه، اردبیل و اصفهان سالن‌های خوبی دارند.
کفاشیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اوضاع نابسامان لیگ، عدم پرداخت پاداش ملی‌پوشان و امکانات ضعیف تیم ملی، تصریح کرد: از پاداش ملی‌پوشان تنها 10 میلیون تومان باقی مانده که در اولین فرصت و به محض این‌که پول صعود به جام جهانی برسد، پرداخت می کنیم. ما برای تیم ملی سعی کردیم تمام شرایط را فراهم کنیم. باشگاه های ما از بازوان اصلی فوتسال هستند که فوتسال باید سومی خودش در جهان را مدیون باشگاه ها بداند. امسال باشگاه ها با چالش زیادی روبه‌رو بودند؛ چه در فوتبال و چه فوتسال آن ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. اولین هدف ما این است تا به باشگاه‌ها برای حرفه ای شدن کمک کنیم. اگر هنگام دویدن کسی به زمین افتاد نباید به آن لگد بزنیم بلکه باید کمک کنیم تا بلند شود و با هم بدویم. باشگاه های قوی هم باید به ضعیف ها کمک کنند.
وی درباره اضافه شدن تیم ها چند روز قبل از شروع لیگ به مسابقات، توضیح داد: هیات رئیسه اعتقاد داشت تا لیگ را دو هفته عقب بیندازیم. اما هر چه حساب کردیم دیدیم سال بسیار شلوغی داریم، ناچار شدیم در این فرصت اندک، مدارک را از تیم ها بگیریم.
سرپرست کمیته فوتسال درباره برگزاری تورنمنت چهارجانبه بین المللی با حضور تیم‌های برتر دنیا در ایران، عنوان کرد: با پرتغال، اسپانیا و آرژانتین مذاکره کرده‌ایم. آرژانتین گفته پول بلیط ما را هم باید بدهید. به همین دلیل به دنبال گرفتن اسپانسر هستیم. همچنین با مسئولان استان اصفهان مذاکره کرده‌ایم تا تورنمنت را در این شهر برگزار کنیم.
کفاشیان همچنین درباره محرومیت نظری، ناصری و صمیمی به دلیل مصاحبه علیه او، گفت: زمانی که اعضای هیات رئیسه، این تصمیم را گرفتند، حواسم نبود! ظاهرا این سه نفر مصاحبه‌ای علیه مسئولان کرده‌اند. شاید خسته بودند و خبرنگاران رفتند از آن ها سوال پرسیدند. این ها هم یک چیزی گفتند. هیچ جا عرف نیست علیه مسئولان انتقاد شود. فیفا و AFC  هم فوری با این طور صحبت ها برخورد می‌کند. این سه نفر در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند کفاشیان نباشد یا این‌که سلیمانی نمی‌تواند مسائل را اداره کند. اما بازیکن از سازمان لیگ شناخت ندارد و نمی داند در سازمان لیگ چه می‌گذرد. ارتباط ما با باشگاه هاست نه بازیکنان. آن ها هر چه می خواهند بگویند. امروز با هیات رئیسه مشورت کردیم و تصمیم گرفتیم، مصاحبه کنندگان تعهد بدهند و ما آن ها را ببخشیم. 9-10 سال در فوتبال به این انتقادها عادت کرده‌ایم و هر چه گفتند گوش ندادیم! دلیلی ندارد ورزشکار علیه مسئولان صحبت کند. ورزشکاران سرمایه ما هستند و نظری، شمسایی و صمیمی باید در آینده، کارها را به دست بگیرند.
وی درباره پیشنهاد وحید شمسایی برای برگزاری پلی‌آف در لیگ برتر برای افزایش انگیزه تیم‌های پایین جدولی، خاطرنشان کرد: یکی دو بار این پیشنهاد مطرح شده است. در بعضی مواقع کشش باشگاه ها کمتر است اما قرار شده مطالعه دقیق‌تری روی این موضوع داشته باشیم تا آن را اجراء کنیم. جوایزی برای باشگاه ها هم خواهیم گذاشت تا انگیزه تیم ها افزایش یابد.
سرپرست کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری جام حذفی نیز در دستور کار کمیته فوتسال قرار دارد یا نه، بیان کرد: یک بار از بعضی باشگاه‌ها در این باره پرسیدیم اما نظر منفی دادند. نمی خواهیم این مسابقات را برگزار کنیم و همه کنار بکشند. ما در آسیا قوی‌ترین لیگ را داریم و اگر در آسیا یک سهمیه هم اضافه کنند، ما قهرمان جام حذفی را به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌کنیم تا انگیزه برای شرکت در این مسابقات به وجود بیاید.
کفاشیان در پایان گفت: فوتسال ما افتخارات بزرگی دارد. باید با دید مثبتی به آن کمک کنیم. توجه رسانه به یک رشته ورزشی، باعث پیشرفت آن می‌شود. اگر صدا و سیما کمک کند، فوتسال بیشتر از این‌ها پیشرفت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها