بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
رئیس شورای رقابت با اشاره به خروج سه خودرو پژو از قیمت‌گذاری تاکید کرد که این شورا قیمت‌گذاری نکرده و تنها دستورالعمل تعیین می‌کند. در عین حال که در قیمت گذاری خودروهای زیر ٤٥ میلیون فقط قیمت کارخانه دستخوش تغییر می‌شود.

 تدبیر24»رضا شیوا امروز (سه شنبه) در نشستی مطبوعاتی به تشریح مصوبات روز گذشته شورای رقابت پرداخت که اهم آن به موضوع قیمت گذاری خودرو اختصاص دارد

وی تاکید دارد که بر خلاف انتقادات که مطرح می‌شود شورای رقابت قیمت‌گذاری انجام نمی‌دهد بلکه دستورالعمل تعیین قیمت را مشخص می کند. این در حالی است که در تعیین قیمت خودرو سه متغیر تورم بخشی، کیفیت و بهروری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آنطور که رئیس شورای رقابت توضیح داد: بحث قیمت‌گذاری برای قیمت کارخانه و در مورد خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومان است. به عبارتی فاصله قیمت بین کارخانه و مصرف کننده مشمول قیمت گذاری نمی‌شود.

وی ادامه داد: با مصوبات شورای رقابت میزان رشد قیمت به این ترتیب است، برای خانواده سایپا با تورم بخشی حدود ٦ درصد، پراید و تیبا با ١.٢٥ درصد رشد همراه شد. همچنین تندر ٩٠ حدود ١.٥٧ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. در مورد خانواده ایران خودرو نیز متوسط افزایش قیمت ٢.٦٩ درصد برای پژو و سمند تعیین شد. همچینن با مصوبه شورای رقابت سه خودروی پژو ٣٠١، ٢٠٠٨ و ٥٠٨ از قیمت گذاری خارج شدند. دلیل این موضوع به عدم انحصاری بودن بازار آنها مربوط می‌شود.

برخی وزیران دوست دارند سهامدار باشند

وی همچنین درباره واگذاری ٢٠ درصد از سهام ایئدرو در دو شرکت بزرگ خودرو سازی نیز عنوان کرد که متاسفانه برخی وزیرا دوست دارند سهامدار باشند و از مسیر قانونی هم حرکت کردند. بالاخره باید تعیین تکلیف شود که سهامدار بودن دولت به نفع آن است یا خیر؟ به هر حالددر هسات وزیران ب تصویب رسیده که ٢٠ دردصد بماند. با این که وزیر اقتصاد بارها تمایل خود یرای واگذاری را اعلام کرده اما مقاومت هایی وجود دارد.

رییس شورای رقابت همچنین در پاسخ به این سوال که با حذف گری مارکت بازار خودروهای واراداتی انحصاری شده است، شورای رقابت به این بازار ورود نمی کند؟ نیز گفت: ما هم معتقدیم بازار خودروهای وارداتی انحصاری است و دو واردکننده کیا و هیوندا بیشترین سهم واردات را دارند اما فعلا ورود به این بازار در حیطه وظیفه ما نیست.

برچسب ها: پژو ، خودرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها