بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
نوبخت:
سخنگوی دولت از رکورد بی‌سابقه تولید نفت خام برای اولین بار بعد از رفع تحریم‌ها خبر داد.
 تدبیر24»محمدباقر نوبخت در این نشست با اشاره به اخباری از حوزه تولید نفت، گفت: طبق عملکرد خرداد ماه در تولید نفت برای اولین بار بعد از رفع تحریم ها تولید نفت خام از سه میلیون و نهصد و یک  هزار بشکه در روز فراتر رفته است که این رکوردی بی سابقه است و این موفقیت بعد از تنگناها در این زمینه خبر بسیار امیدبخشی است.

وی ادامه داد: در خرداد ماه میعانات گازی روزانه ۶۹۲ هزار بشکه به ثبت رسیده و گاز طبیعی نیز ۸۵۲ میلیون مترمکعب در روز بوده و خوشبختانه نشان داده شد که جمهوری اسلامی ایران به رقم اعمال تحریم ها بعد از برجام موفق شد مجددا تولید خود را به سقفی که از قبل داشت برساند و از این جهت به عنوان نقطه مثبت از آن یاد کرد.

نوبخت در ادامه تاکید کرد که منظور از این رقم صادرات نیست و این رقم تولید نفت و به عنوان مولفه اقتصادی هر کشور است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به امضای قرارداد ۵ میلیارد دلاری سرمایه گزاری نفتی شرکت توتال با ایران در حوزه میادین مشترک گازی پارس جنوبی، گفت: این قرارداد به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک روز گذشته به امضا رسید و این قرارداد بیست ساله برای تولید ۳۳۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی غنی ترش به ارزش تقریبی ۸۴ میلیارد دلار تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: این قرارداد از آن جهت حائز اهمیت است که اولین قرارداد پس از رفع تحریم و اجرایی شدن برجام در کشور رخ داده و نشان داده شد که اراده های شکل گرفته بر اساس تزریق نااطمینانی در فضای جمهوری اسلامی ایران بی اثر بوده و این قرارداد پس از برجام به عنوان یک قرارداد ارزشمند دیوار تحریم را کاملا فرو ریخت.

نوبخت خاطر نشان کرد: این اقدام در کنار هواپیمایی که وارد ایران شدند و قرارداد سرمایه گذاری در  حوزه صنعت خودرو حاکی از این است که آثار برجام یکی پس از دیگری در حال ظاهر شدن است و این قرار داد پس از  انتخابات ۲۹ اردیبهشت، اولین ثمره این رخداد بزرگ سیاسی در ایران بود که به ملت ایران مبارک باشد.
برچسب ها: نفت ، بشکه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها