بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
نماینده چین:
نماینده چین در سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی شبه جزیره کره اعلام کرد؛ در صورت تداوم تنش ها در این منطقه و دامن زدن به آن، دیر یا زود دنیا شاهد فاجعه و مصیبتی بزرگ خواهد بود.
تدبیر24»در شرایطی که کره شمالی برای نخستین بار از پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره پیما خبر داده که می تواند هر نقطه ای از کره زمین را هدف قرار دهد، چین از خارج شدن اوضاع شبه جزیره کره از کنترل ابراز نگرانی کرد و نسبت به وضعیت موجود هشدار داد.
«لیو جیه یی» سفیر چین در سازمان ملل بر این باور است که دنیا در صورتی که کشورها و قدرت ها نتوانند اوضاع را مدیریت کنند باید منتظر یک فاجعه باشد.
وی بر اساس گزارش روز چهارشنبه تارنمای «یی سی» چین از اینکه کشورها نتوانسته اند تنش های خود را با کره شمالی کاهش دهند و اوضاع بتدریج در حال خارج از شدن از کنترل می باشد، به شدت ابراز نگرانی کرده است.
سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت: ما اکنون شاهد شدیدترین تنش ها در منطقه هستیم و به هیچوجه این شرایط قابل تحمل نیست و امیدواریم راهکارهایی برای پایان دادن به این وضعیت پیدا شود.
مقام چینی تصریح کرد که اگر این روند ادامه یابد و به تنش ها دامن زده شود دیر یا زود دنیا شاهد یک فاجعه و مصیبت بزرگ خواهد بود.
از سال گذشته میلادی که کره شمالی دو آزمایش اتمی و چندین آزمایش موشکی بالستیک انجام داد تلاش های چین برای از سرگیری گفت و گوها نتیجه بخش نبوده است.
افزون بر این کره شمالی بر اساس گزارش خبرگزاری این کشور و خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما هم روز گذشته (سه شنبه) آزمایش کرده است.
این در حالیست که درخواست های مکرر چین هم برای توقف برنامه ها و رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی در قبال توقف برنامه اتمی تسلیحاتی کره شمالی به جایی نرسیده است.
سفیر چین در سازمان ملل از این وضعیت به عنوان شرایط بسیار بسیار جدی یاد کرد و گفت که به هیچ عنوان نمی توان این اوضاع را به شکل کنونی ادامه داد و باید به دنبال گفت و گو بود.
این نگرانی چین در شرایطی مطرح می شود که آمریکا بانک «داندونگ» این کشور را هم به دلیل ارتباطات تجاری با کره شمالی هفته قبل تحریم کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها