بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
انتخابات شورای شهر با تمام فراز ها و فرود هایش به پایان رسید . خوشبختانه لیست مورد حمایت جریان منسوب به اصلاحات از مردم به واسطه حمایت تکرار رهبر جریان اصلاحات توانست رای اعتماد بزرگی از مردم شریف تهران بگیرد.اما این مساله نباید ما را از دیدن برخی از واقعیت های مهم و تلخی که در جریان ارایه لیست رخ داد غافل کند چرا که هر جریان پیروزی باید برای ادامه راه خود دست به نقد عملکرد های خود بزند.
تدبیر24»به خصوص که از یک سو اعتبار وآبروی شخصیت بی بدیل سید اصلاحات و از سویی دیگر اعتماد مردم شریفی را به همراه دارد که به واسطه اعتبار آن بزرگ مرد وارد صحنه شده و ورق را به کام لیست امید برگرداندند.

در این میان «حزب اتحاد ملت »با علم به اعتماد مردم به رهبر جریان اصلاحات و استفاده از فضای ملتهب و حساسیت های موجود در بزنگاه تاریخی مهم انتخابات ریاست جمهوری  اقدام به نوعی از مهندسی انتخاباتی در ارایه لیستی نمود که مطمینا شرایط از پیش مشخص شده یک روند دموکراتیک را بر هم زد هر چند این مساله دور از چشم بزرگان اصلاحات و جریانات دلسوز نبود اما به واسطه حساسیت شرایط و و ارجحیت منافع ملی برای این دلسوزان راهی جز سکوت را باقی نگذاشت تا اتحاد مردم و اعتماد انان به جریان بزرگ اصلاحات بازیچه عده ای قلیل قرار نگیرد.

اما متاسفانه انحصار طلبی را گویا پایانی نیست. مزه تلخ رای بازی هنوز دهان ملت را ترک نکرده بود که نوبت به رای بازی جدید این جریان رسید.

این جریان با طراحی مکانیسم انتخاب پنج کاندیدا برای اعلام برنامه برای شهرداری و استفاده از فضای رسانه سعی در گذاشتن نام ٣ نفر از مدیران خوشنام کشوری در بین نامزدها را دارند که ازقبل اطمینان دارند این سه نفر یا تمایلی برای شهردار شدن ندارند یا معذوریتی در این رابطه دارند و با انصراف خود،بعد قرار گرفتن در لیست پنج نفره .زمینه را برای رقابت ساختگی بین دو کاندیدای گمنام و عاری از صلاحیت خود هموار سازند.

به همین خاطر است که هرچه به چهارشنبه ١٤ تیرماه نزدیک می شویم اسامی جدیدی نظیر ترکان، محمد علی نجفی، عارف در کنار ترک نژاد و حجتی دو کاندیدای اصلی اتحاد ملت مطرح می شود.

گویا اینبار با راه انداخت بازی رای گیری قصد دموکراتیک نشان دادن روند در پیش گرفته خود را دارند تا با این حربه بر گم نامی و و بی صلاحیتی گزینه های خود سرپوش گذارند.


منبع: دیده بان ایران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها