بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در ناوگان اقیانوس‌پیمای ایران بیش از ۱۰ هزار نفر فعال هستند، اعلام کرد: در راستای بهبود شرایط این نیروها سند هویت دریانوردان در دست طراحی است.
تدبیر24» محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌ونیم میلیون نفر در جهان در حوزه صنعت دریایی فعالیت می‌کنند که ایران نیز در بین تمام کشورهای فعال به عنوان یکی از کشورهای پرسابقه و پرنفوذ به حساب می‌آید.

وی با اشاره به آمارهای بالای اقتصادی حوزه دریایی در سراسر جهان توضیح داد: بر اساس آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا معادل چهار تریلیون دلار در صنعت دریایی جهان جابه‌جا شده است که رقم بسیار بالایی محسوب شده و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در آینده نیز به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این راستا و به منظور آماده‌سازی هر چه بیشتر نیروهای فعال در عرصه دریایی سند هویت دریانوردان در دست آماده‌سازی است که در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

راستاد با بیان این که ایران توانسته جایگاه قابل توجهی در عرصه دریایی جهان پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این راستا برای اولین بار طراحی و بازنگری سند همزیستی بنادر به ایران تفویض شده که می‌تواند گامی مهم در مسیر گسترش نفوذ کشور در عرصه دریایی باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها